- Anoniem18 juni 2014 om 23:21
Vandaag merkte ik dat mijn grote teen pijn had en lopen werd hier vervelend door. Toen ik ernaar keek, zag ik een huidsverdikking (duidelijk wit). Het zit aan de bovenhoek van de nagel, maar het is niet alsof mijn nagel erin prikt (ik dacht dat het daar wel door zou komen, maar ik heb ze juist recent geknipt en ik zie de nagel niet de huid in gaan).
Ik heb net goed kunnen kijken en zodra ik de hoek zegmaar een beetje spreidde (het is echt op de hoek aan de linkerkant van mijn nagel aan mijn lijkervoet), kwam er wit spul uit? Het kwam weg tussen de nagel en huid. Ik heb het weggeveegd met wc papier en weggegooid, maar bah, wat vies.
Ik heb echt geen idee wat dit nou zou kunnen zijn. Het doet wel iets minder pijn.
Morgen heb ik geen tijd naar de dokter te gaan, dus ik dacht ik vraag hier eerst wel even wat het is. Net zo goed is het iets wat helemaal niet erg is.
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 juni 2014 om 07:21Het lijkt toch op een ontsteking zoals je die dus ook ziet bij een ingegroeide nagel. Het witte spul was dus waarschijnlijk pus. Je kunt een voetbadje nemen met gezuiverde soda en even kijken of er nog opus uitkomt. Als de klachten blijven of erger worden, ga dan even naar de huisarts.
ReagerenAnoniem19 juni 2014 om 13:04John (moderator)
19 juni 2014 om 14:03Met badderen in soda zou het over moeten gaan. als dat niet zo is moet je even naar de huisarts.
Reageren
Gezuiverde soda kun je kopen bij de drogist of supermarkt.Anoniem19 juni 2014 om 14:57Ik heb toch maar een foto gemaakt.
Pas op hoor, het is best wel ingezoomed en voeten zijn niet bepaald het meest charmante lichaamsdeel.
http://oi60.tinypic.com/14mgsbk.jpgGewoon een ontsteking of ingegroeide nagel, ik zou het echt niet herkennen.
ReagerenAnoniem19 juni 2014 om 14:58Niet schrikken van de glans op de nagels, ik heb twee week geleden nagellak opgedaan dat vrij dichtbij huidskleur zit. 😛
ReagerenJohn (moderator)
19 juni 2014 om 15:46Niks mis met je voeten hoor op de ingegroeide nagel na. Dat moet dus wel weg. Als je het zelf kunt prima. Anders even naar de huisarts.
ReagerenAnoniem19 juni 2014 om 17:27Ik zou niet weten hoe… doet het pijn als ik langs de dokter ga?
ReagerenAnoniem19 juni 2014 om 17:45Ik kan praktisch gezien met mijn vingernagel tussen mijn teen en teennagel kwijt in de hoek, betekend dit dat het is opgelost? Het zit er niet in ofzo gezien er dus ruimte tussen zit.
ReagerenJohn (moderator)
19 juni 2014 om 19:39Het probleem zit niet boven aan de nagel maar verder naar beneden. Daar moet een klein stukje van de nagel weggehaald worden. Dat lost dus niet vanzelf op. Ik kan ook zo niet zeggen wat er weg moet. Daarom dat je even naar de huisarts kunt gaan die kan dan beter bekijken en de nagel uit je huid los kan maken. Of het pijn doet? geen idee. dat hangt er vanaf.
ReagerenAnoniem19 juni 2014 om 20:28Maar… bovenaan is waar mijn huid raar doet?
Ik weet alleen dat de pijn nu een stuk minder is, behalve dat ik mijn teen heb gestoot aan mijn bureau.
Ik bel morgen wel de dokter. 🙂
Reageren