Zoeken Vraag het forum

Vreemde huidverdikking grote teen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Vandaag merkte ik dat mijn grote teen pijn had en lopen werd hier vervelend door. Toen ik ernaar keek, zag ik een huidsverdikking (duidelijk wit). Het zit aan de bovenhoek van de nagel, maar het is niet alsof mijn nagel erin prikt (ik dacht dat het daar wel door zou komen, maar ik heb ze juist recent geknipt en ik zie de nagel niet de huid in gaan).

Ik heb net goed kunnen kijken en zodra ik de hoek zegmaar een beetje spreidde (het is echt op de hoek aan de linkerkant van mijn nagel aan mijn lijkervoet), kwam er wit spul uit? Het kwam weg tussen de nagel en huid. Ik heb het weggeveegd met wc papier en weggegooid, maar bah, wat vies.

Ik heb echt geen idee wat dit nou zou kunnen zijn. Het doet wel iets minder pijn.

Morgen heb ik geen tijd naar de dokter te gaan, dus ik dacht ik vraag hier eerst wel even wat het is. Net zo goed is het iets wat helemaal niet erg is.

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het lijkt toch op een ontsteking zoals je die dus ook ziet bij een ingegroeide nagel. Het witte spul was dus waarschijnlijk pus. Je kunt een voetbadje nemen met gezuiverde soda en even kijken of er nog opus uitkomt. Als de klachten blijven of erger worden, ga dan even naar de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Bah. Gaat het dus uiteindelijk gewoon over?

En waar koop ik gezuiverde soda?

Reageren
    John (moderator)

Met badderen in soda zou het over moeten gaan. als dat niet zo is moet je even naar de huisarts.
    Gezuiverde soda kun je kopen bij de drogist of supermarkt.

Reageren
    Anoniem

Ik heb toch maar een foto gemaakt.
    Pas op hoor, het is best wel ingezoomed en voeten zijn niet bepaald het meest charmante lichaamsdeel.
    http://oi60.tinypic.com/14mgsbk.jpg

Gewoon een ontsteking of ingegroeide nagel, ik zou het echt niet herkennen.

Reageren
    Anoniem

Niet schrikken van de glans op de nagels, ik heb twee week geleden nagellak opgedaan dat vrij dichtbij huidskleur zit. 😛

Reageren
    John (moderator)

Niks mis met je voeten hoor op de ingegroeide nagel na. Dat moet dus wel weg. Als je het zelf kunt prima. Anders even naar de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Ik zou niet weten hoe… doet het pijn als ik langs de dokter ga?

Reageren
    Anoniem

Ik kan praktisch gezien met mijn vingernagel tussen mijn teen en teennagel kwijt in de hoek, betekend dit dat het is opgelost? Het zit er niet in ofzo gezien er dus ruimte tussen zit.

Reageren
    John (moderator)

Het probleem zit niet boven aan de nagel maar verder naar beneden. Daar moet een klein stukje van de nagel weggehaald worden. Dat lost dus niet vanzelf op. Ik kan ook zo niet zeggen wat er weg moet. Daarom dat je even naar de huisarts kunt gaan die kan dan beter bekijken en de nagel uit je huid los kan maken. Of het pijn doet? geen idee. dat hangt er vanaf.

Reageren
    Anoniem

Maar… bovenaan is waar mijn huid raar doet?

Ik weet alleen dat de pijn nu een stuk minder is, behalve dat ik mijn teen heb gestoot aan mijn bureau.

Ik bel morgen wel de dokter. 🙂

Reageren
Reageer op: Vreemde huidverdikking grote teen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.