Zoeken Vraag het forum

Terugkerende bultjes op vingers

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Sinds ongeveer een jaartje heb ik heel af en toe eens een of twee kleine bultjes op mijn vingers, alleen maar aan mijn rechterhand. Het betreft dan meestal maar een vinger, daar verschijnt een klein bultje dat voor geen goud open te krijgen is. Als ik eraan kom irriteert het een beetje maar zolang ik eraf blijf heb ik er geen last van. Het zit eigenlijk ook alleen maar op de vingers die “belast” worden als ik schrijf. Waar kan dit mee te maken hebben?

Als ik zo’n bultje heb verdwijnt hij vaak vanzelf weer binnen 1 of 2 weken, en het ziet er een beetje uit als de bultjes weergegeven in dit bericht:
    http://www.dokter.nl/forum/handen-voeten/348665-sinds-2-jaar-heb-ik-zo-n-1-keer-per-maand-bultjes-op-mn-vingers
    Het grote verschil is dat het bij mij beperkt blijft tot mijn rechterhand en het er meestal maar eentje tegelijk is.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Het zit eigenlijk ook alleen maar op de vingers die “belast” worden als ik schrijf. Waar kan dit mee te maken hebben?[/quote]Het antwoord heb je dus zelf al gegeven. Je drukt te hard met je vingers op je schrijfgerei. Probeer pen of potlood eens minder krampachtig vast te houden of probeer een andere schrijfhouding van je vingers.

Reageren
    Anoniem

Kunnen er echt bultjes ontstaan van het te krampachtig drukken op een pen? Klinkt inderdaad best logisch. Ik had deze week ook tentamenweek dus dan schrijf ik erg veel.

Reageren
    John (moderator)

Op de drukpunten kunnen er inderdaad bultjes ontstaan. Je zou het kunnen vergelijken met eelt bultjes.

Reageren
    Anoniem

Aaah, klinkt inderdaad heel logisch. Het zit namelijk iedere keer precies op een plek waar mijn pen vlakbij of zelfs tegenaan zit, of op een plek die ik aanspan als ik schrijf. Heb er nu voor de zekerheid maar een pleister overheen geplakt, de vorige keer dat er zo’n plekje zat heb ik het per ongeluk opengekrabt en is er vuil ingekomen waardoor ik een week lang met een of andere puist-achtige pusblaar heb rondgelopen. Was niet zo’n fraai gezicht haha.

Reageren
Reageer op: Terugkerende bultjes op vingers
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.