- Melissa184 oktober 2013 om 14:46
Door te klein vallende bergschoenen te dragen 2 jaar geleden, bij een hike tocht, werden mijn teennagels (grote teen) blauw.
Vervolg daarvan verloor ik de teennagels, prima weer aangegroeid, je ziet er niks meer van.
Maar de pijn bleef, al bij enige druk. En na enige druk houd de pijn een aantal dagen tot zelfs weken aan, zonder druk.
Als voorbeeld zal ik mijn rechtervoet (meest pijnlijk) nemen, de pijn zit aan eigenlijk aan de linker/boven kant in de hoek van mijn grote teen.Kan iemand mij
helpen met de volgende vragen?
Waarom doet het na 2 jaar nog pijn? Wat is die pijn?
En vooral: wat kan ik er aan doen?Ik wil binnenkort weer gaan wandelen in de bergen en dit houdt me toch wel tegen.
Ontzettend bedankt.
11 reactiesReagerenMelissa184 oktober 2013 om 14:55Even als toevoeging:
Reageren
Er is niks aan mijn teen te zien.
Het doet alleen erg pijn.Tandor14 oktober 2013 om 19:05Beste Melissa,
Het is mogelijk dat je last hebt van Hallux Valgus.
Ik zou je willen adviseren, om naar de fysiotherapeut te gaan en een tape te laten aan leggen voor de hallux valgus. Als dat voldoende resultaat biedt, kun je overwegen een “teenstrekker” te kopen.
[attachment=637]l_gel_bunion_sleeve.jpg[/attachment]
ReagerenAnoniem4 oktober 2013 om 20:14Hartelijk dank voor het bericht. Ik heb de betekenis even opgezocht, maar ik denk niet dat dit bij mij het geval is.
Reageren
Het gaat om het topje van mijn teen.Tandor14 oktober 2013 om 20:47Excuus!
Ik heb je bericht nog eens goed gelezen.
[quote]de pijn zit aan eigenlijk aan de linker/boven kant in de hoek van mijn grote teen.[/quote]In dat geval zou het een ingegroeide nagel kunnen zijn.
Je zou eens een afspraak kunnen maken met een pedicure.Op bijgaand plaatje is de plek te zien waar dit veelal voorkomt.
Reageren
[attachment=639]ingegroeideteennagel.jpg[/attachment]Melissa184 oktober 2013 om 21:07De pijn plek is exact hetzelfde.
Aan een ingegroeide nagel heb ik niet gedacht, wellicht toen de nieuwe nagel onder mijn oude groeide onstaan? Na mijn hike-tocht, waar de pijn klachten begonnen zijn.Heel hartelijk bedankt.
ReagerenTandor15 oktober 2013 om 14:09Omdat je nieuwe nagel onder de oude groeide is dat heel goed mogelijk.
Iets om dus regelmatig even te controleren. Waarschijnlijk gaat dit dus vaker terug komen.
ReagerenMelissa185 oktober 2013 om 14:59Ik zie geen ingegroeide nagel, ik kan gewoon bij het zijrandje.
ReagerenTandor15 oktober 2013 om 17:26Zou je een foto van je teen kunnen plaatsen?
ReagerenMelissa185 oktober 2013 om 17:59Hierbij een foto.
Reageren
Nogmaals dank.Tandor15 oktober 2013 om 18:08Beste Melissa,
Hij is toch aan de zijkanten ingegroeid. Niet heel diep maar toch. Ga ermee naar de pedicure.
Als je de teen tussen duim en wijsvinger pakt en er in knijpt (op de zijkanten dus) zul je voelen dat het zeer doet.
ReagerenMelissa185 oktober 2013 om 18:23Dank, ik bel na het weekend voor een afspraak.
Reageren