- Patrick15 mei 2013 om 21:47
Een paar maanden terug had ik op een skiweek van school per ongeluk voor een dag te kleine skischoenen aan.
Dus naderhand werd het een blauwe plek, en viel de nagel van m’n grote teen eraf. Geen probleem, als ‘ie maar terug groeit.
Uiteindelijk werd het aan de zijkant van m’n teen een beetje rood en deed het een klein beetje pijn. M’n ma gaf me daar zalf voor.
Ik mocht er alleen niet van m’n ma aanzitten, anders zou de eventuele infectie misschien via mijn bloed verspreiden.Echter, ik stootte vannacht heel hard m’n teen. Er was een klein beetje bloed, maar het verontrustende was, dat de pijn opeens weg was. Ik neem aan dat het vocht bij de botsing eruit of er verder in(?) is gekomen.
Moet ik nu voor de zekerheid naar de huisarts gaan, of is het op deze manier niet mogelijk om verdere infecties te krijgen? De pijn en de druk zijn namelijk weg.
Alvast bedankt!
1 reactieReagerenJohn (moderator)
15 mei 2013 om 22:18Het is inderdaad zo dat door de kleine bloeding de druk van je teen is afgehaald. En dat geeft meteen verlichting.
Reageren
Toch zou ik even bij de huisarts langs gaan. Het is heel goed mogelijk dat je teen ontstoken is. Dat behoeft dus wel behandeling.
Je kunt ook eerst een paar dagen voetbaden nemen in badedas of Soda (gezuiverde soda). Maar de badedas wel zoals afgebeeld op de foto.
Badedas classic. [img size=100]http://www.dokter.nl/media/kunena/attachments/legacy/images/badedas_classic-7d3846092a1afc32e51ad27d3a36d6f4.jpg[/img]