Zoeken Vraag het forum

Kleine teen gekneusd/gebroken/uit de kom.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ikke

Ik heb zojuist mijn kleine teen gestoten aan een dumbbell en ik hoorde een knak. Teentje gekoelt onder de kraan en vast getaped aan de teen er naast. De teen staat niet scheef zover ik kan zien maar is wel rood en dik. Ik twijfel of ik de huisarts zou bellen omdat ik toch een knak hoorde en omdat het wel erg pijn doet.

Ik vraag me alleen af of de huisarts wel iets kan doen. Ik heb vaker mijn kleine teen gestoten en ben daar al eens mee naar de huisarts geweest jaren geleden en toen zij hij dat hij niks kon doen omdat het de kleine teen betreft en gaf de tip intapen en paracetamol. Wat ik nu dus al doe.

Ik heb ook geen auto dus dat wordt naar de huisarts strompelen als het nodig is. Toch bellen en gaan of nog even afwachten?

7 reacties
    Reageren
    Suus

De huisarts bellen.
    Als er iets uit de kom is, moet dat gezet worden. Als er een breuk is,moet er gekeken worden of die goed staat.
    En daarvoor ben je een röntgenfoto foto nodig.
    De huisarts kan beoordelen of er een foto gemaakt zou moeten worden.
    Bij een kneuzing of nette breuk kan de teen getaped worden.
    Bij een breukje hoger,dus richting het middenvoetsbeentje, kan er gips nodig zijn.
    En ipv er naartoe strompelen, kun je ook mensen uit je omgeving bellen of die je zouden kunnen brengen.
    Wordt je doorgestuurd voor een foto, zul je ook vervoer nodig zijn

Reageren
    John (moderator)

Bellen kan altijd

Reageren
    Ikke

Vandaag toch maar gebeld omdat het me toch niet lekker zit en ik nog steeds geen verschil merk qua pijn. Straks kijkt de huisarts er even naar. Gok niet dat hij veel kan doen maar toch prettig dat er even naar gekeken wordt.

Reageren
    Ikke

Het is zeer waarschijnlijk gebroken maar omdat het mijn kleine teentje betreft vond de huisarts een foto niet echt nodig want ook al is het gebroken dan nog kan er weinig gedaan worden omdat het allemaal zo klein is. En het teentje stond toch een beetje scheef.
    Blij dat ik gegaan ben want nu is het goed ingetaped en kan de tape 2 weken blijven zitten. Een dokter kan dat toch veel beter dan ik zelf. Nu hopen dat het weer goed aan elkaar groeit en als ik over 2 weken nog last heb mag ik terug komen.

Reageren
    Ikke

De buddytape jeukt nu een beetje dus ik zit er aan te denken om het los te halen en het opnieuw te tapen. Maar is dit wel verstandig? Wil natuurlijk niet dat de teen straks verkeerd weer aan groeit.

Heb vandaag ook een kleine wandeling gemaakt en dat ging prima, alleen wel heel langzaam omdat ik nu toch anders loop dan anders. In de avond merkte ik wel dat ik vandaag teveel had gedaan want het was weer wat pijnlijker dus maar weer paracetamol erin. Die ben ik wel aan het afbouwen en heb er vandaag maar 4 op i.p.v. 6 of 8 van 500mg.

Reageren
    Suus

Verkeerd vast groeien zal niet gebeuren hoor, hij is er niet afgebroken😉

Als je je eigen tapekunsten niet vertrouwt, kun je ook morgen even de huisarts vragen het opnieuw te doen. Maar in principe zou je het ook zelf kunnen doen,als je de stand van je voet/teen maar net zo houdt tijdens het tapen als dat hij nu is met de tape er om. En er om denkt dat je het niet te strak doet ivm knellen.

Reageren
    Ikke

Vandaag de buddy tape verwijderd en het teentje ziet er goed uit. Is nog wel wat dikker dan mijn andere kleine teen maar het kan zijn dat dat altijd al zo was. Wat ik wel raar vond is dat mijn teen nog steeds niet blauw ziet. Voor het tapen niet en nu ook niet terwijl alle andere keren dat ik mijn teen stootte het wel alle kleuren van de regenboog kreeg. Omdat het nog wel gevoelig is met lopen heb ik er wel weer even nieuwe tape om gedaan.

Reageren
Reageer op: Kleine teen gekneusd/gebroken/uit de kom.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.