- Anoniem1 mei 2014 om 22:41
[quote=”Jolanda” post=323004]In april 2012 is bij mij een ernstige vertraging van de schildklier gevonden ft4 zat op 5 en de tsh op 90 zit momenteel al op 250 mg thyrax de klachten die jij benoemd zijn zeer herkenbaar dat tintelende dove gevoel in handen en armen en de steeds pijnlijker wordende voeten en met twee jonge kinderen is dat heel moeilijk. Ook ik heb inmiddels 20 kilo overgewicht, dat afvallen is makelijker gezegd dan gedaan met een schildklier probleem. Ik ben in behandeling bij dr. Eland in het ant. Ziekenhuis in nieuwegein hij is internist/endocrinoloog en weet alles van de schildklier bij mij heeft hij aangegeven dat de zenuwen in de benen en handen en voeten zijn aangetast en dat het minstens een jaar gaat duren nadat ik goed ben ingesteld. Inmiddels ben ik wel 2 keer per week gaan wandelen ong. 5 km. Groetjes jolanda[/quote]
Anoniem8 augustus 2015 om 13:21Ik heb ook ’s ochtends pijn van mijn voeten die na 5-10 minuten wegtrekt en er na een periode van stil zitten weer is. Ik ben een man van 55 jaar met gezond gewicht, sportief (hardloper) en geen andere gezondheidsklachten. Mijn vrouw (=huisarts) vermoedt dat de pijn te maken heeft met onvoldoende afvoer van afvalstoffen (zoals melkzuur) en dat deze op een plek ver van het hart achterblijven (voeten) en pas na nieuwe belasting afgevoerd worden. Ik ga de komende periode mijn voedingspatroon veranderen (geen melk meer drinken, stoppen met koffie en enige tijd vegetarisch eten) om te kijken of dit de pijn verminderd.
ReagerenAnoniem18 augustus 2016 om 11:18Ik heb dezelfde klachten, ontzettend pijnlijke stijven voeten met wakker worden of na een tijdje gezeten te hebben,en als ik dan loop dan kost het toch wel een paar minuten om fatsoenlijk te kunnen lopen, en inderdaad een trap is vervelend, ook mijn rug voelt stijf. Ik ben 33 jaar, vrouw, ik heb steunzooltjes en ruim een jaar en ik ben toevallig ook schildklier patient, ik heb hier nu een maand of vier last van. Huisarts geweest,bloed geprikt reuma waarden, goed en schildklier ook 1.8 dus bloedbeeld was prima. Nu weten ze het niet meer, want geen onstekingen dus tja.. lastig. Ja zeker lastig en nu ik heb nog steeds klachten en ben niet geholpen. Geen idee wat ik er mee moet.
ReagerenAnoniem18 augustus 2016 om 11:22Ik heb net gereageert dus dit moet nog erbij. Ik ben een detox gestart omdat ik ook dacht dat zal wel goed zijn. Maar geen verschil. Ik weeg misschien iets te veel ik weeg 70 en ben 1.71m maar dit moet niet het probleem zijn. Ik vind die pijnklachten zo vreemd voor mijn leeftijd ook? zou graag nog mogelijke andere oorzaken of ideeen horen.
ReagerenAnoniem6 september 2016 om 20:05Hoi, ook ik had maanden last van stijve, pijnlijke enkels, vooral ‘sochtends bij het opstaan, en ‘savonds na een half uurtje op de bank…. Mijn huisarts heeft me toen vitamine D gegeven in vloeibare vorm, 1 flesje per maand… binnen 3 dagen was het al de helft minder, na 1 week nergens last meer van…. Volgens mijn huisarts heeft het met hormoonspiegel te maken, overgang…..
ReagerenMaxi7 december 2016 om 21:16Hallo,
Reageren
Ik heb nu sinds drie weken enorme pijn aan m’n voeten en die spier achter m’n knieën. In de ochtend is het haast ondraagbaar en doet het onwijs veel pijn, als steken.
Deze pijn heb ik ook als ik lang zit of s avonds even lig. Het is alsof m’n enkels, voeten en benen stijf zijn. Ik ben bij de dokter geweest en die heeft me getest op reuma. Het enige wat hij vond was lage ijzer levels veroorzaakt door waarschijnlijk de inflammatie. Sommige zeggen dat het oververmoeidheid is maar normaal gesproken sta ik veel langer op m’n voeten. Ik ben momenteel in Australië dus kan noet naar een podoloog gaan zonder een fortuin uit te geven .John (moderator)
7 december 2016 om 21:47Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. het zou een overbelasting kunnen zijn. Je zou ook niet naar een podoloog moeten maar naar een fysiotherapeut.
Reagerenalida18 mei 2017 om 11:00- Ik heb precies het zelfde. Maar ik vermoed dat het Door spierknopen.
edwin31 oktober 2017 om 20:15Ik heb sinds een paar maanden pijn in mijn voeten, alle twee en mijn handen vooral ’s ochtends (beetpakken trapleuning).
Het is echt heel pijnlijk.
Ik ben 10 kilo te zwaar.
Het kan toch niet zijn dat je op 2 voeten tegelijk hielspoor hebt?. Ik heb t al een paar keer laten weten aan de huisarts bij andere kwaaltjes, maar die gaan niet erg makkelijk tot actie over.
Wat moet ik hier mee?
ReagerenJohn (moderator)
31 oktober 2017 om 20:22Ga terug naar de huisarts en maak duidelijk dat je er wat aan gedaan wilt hebben. Je zou ook naar een fysiotherapeut kunnen gaan.
ReagerenMonique5 november 2017 om 12:25- Ook ik heb last van stijfe voetzolen /spieren bij het opstaan en ook griepachtige spierpijnen In rust voel ik het het meest en wanneer ik beweeg kan ik gewoon alles doen.Niets om over te zeuren misschien maar in rust is het niet fijn Het is ontstaan nadat ik in april een pittige wandel trektocht op Madeira heb gemaakt. Ook werk ik onregelmatige diensten Dank voor jullie evt. reactie Hartelijke gr.Monique
Marian1 januari 2018 om 01:12Als ik ochtends op sta kan ik slecht op mijn voeten lopen daar ze prikkend gevoel geven.
Reageren
WAt kan dat zijn.John (moderator)
1 januari 2018 om 02:14Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenJill5 april 2018 om 19:32hey, ben 31 jaar ook schildklierpatient en bovenstaande klachten heb ik ook sinds 6 maand. Al verschillende testen en bloedonderzoeken laten doen en er komt niets uit. Vind het wel heel toevallig dat er bij veel van bovenstaande verhalen exact hetzelfde naar boven komt. Zijn er onderussen mensen die al een oplossing hebben gekregen van een arts? Alvast bedankt
Reagerenniko5 juni 2018 om 05:59heejj ik heb eigenlijk 2 vraagjes
ik heb al zeker 4 maant last van stekende stijve pijnlijke voeten als ik opsta vooral eigenlijk kan ik amper er op lopen als ik men voet schuin zet en zo wantel vermindert de pijn en lukt het stappen iemand dat mij meschien kan helpen
2de vraag
ik heb toen ik ruzie had met men hand op de ijskast geslagen direct kwam er een blauwe bult op nu is dit 2 dagen geleden de bult is weg maar men hand doet nog veel pijn en is nog altijd blauw iemand dat weet wat dat kan zijn of het erstig is of niet
alvast bedankt
Reageren