- Emma24 december 2025 om 21:08
Een paar dagen geleden heeft me kat me gegrepen met zijn nagel in mijn nagel. Hij wou niet loslaten en het deed heel veel pijn. Nu een paar dagen later heb in een soort wit randje langs me nagel aan de zijkant ontdekt. Ook heb ik gisteren een klein soort van gaatje ontdekt. Dit kan komen door wat mijn kat heeft gedaan. Ik heb zowiets nog niet eerder meegemaakt dus weet niet zo goed wat ik moet doen. Aan de zijkant is het een klein beetje rood en dik maar niet extreem. Ook een klein beetje warm maar ook niet extreem. Het kan natuurlijk zo zijn dat het vanzelf over gaat Enzo maar ik ben altijd enorm aan het overdenken en maak alles erger. Ik zou graag wat advies willen en geruststelling van iemand anders dan chat gpt 😂.
Bijlagen:
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
25 december 2025 om 17:36Een infectie kan optreden ..het lichaam reageert erop met zwelling/ afweer en dat kan goed gaan, zonder veel pijn en pusproductie, maar soms niet.. Voor de rand zou ik (bacterie en schimmeldodend) 2x daags deppen met betadine oplossing (“de jodium die niet bijt”)
Reageren
en verder afwachten..
Als de ontsteking de komende dagen te erg wordt ev. laten beoordelen..