- Mandy17 september 2025 om 18:44
Ik heb sinds 5 dagen een blaar op mijn vinger die ontstoken is geraakt. Vermoedelijk door een kleine beschadiging van de huid. Mijn vinger is warm, rood, dikker, niet goed buigzaam, stekende pijn. De blaar wordt steeds groter en mn hand tintelt af en toe, ik heb gister Fusidine creme gekregen maar voor alsnog dus alleen verslechtering. Zal ik de blaar doorprikken zodat de druk eraf gaat of toch dicht laten en afwachten?
Bijlagen:
4 reactiesReageren
Peter (huisarts)
18 september 2025 om 09:54De huid onder de blaar is zich aan het herstellen, dat heeft tijd nodig. Dus liever niet aanprikken van de blaar .. dan kan de infectie nog groter worden. Dus 3x daags smeren en afwachten..
ReagerenMandy18 september 2025 om 23:02Dank voor uw reactie. Is het normaal dat het groter wordt? En de randen van de blaar zijn hard met deels rode puntjes erin, ziebde foto. Deze randen zijn het gevoeligste.
ReagerenBijlagen:
Peter (huisarts)
19 september 2025 om 21:18Als de blaar groter wordt ondanks fucidin zou ik terug gaan naar de huisarts (en eventueel laten insnijden..en mogelijk medicatie aanpassen)
ReagerenMandy23 september 2025 om 10:41Ik heb doorgesmeert met de creme en 3 dagen ibuprofen erbij geslikt. De blaar is nu zn gevoeligheid kwijt. Ik kan mijn vinger ook weer buigen alleen nu is de huid wat hard, lederachtig, stug. Blijft dit zo als litteken of zal dit nog verbeteren en kan ik dit proces versnellen danwel ondersteunen? Is het nog nodig om door te blijven smeren met de creme?
ReagerenBijlagen: