Zoeken Vraag het forum

Ontstoken blaar vinger

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mandy

Ik heb sinds 5 dagen een blaar op mijn vinger die ontstoken is geraakt. Vermoedelijk door een kleine beschadiging van de huid. Mijn vinger is warm, rood, dikker, niet goed buigzaam, stekende pijn. De blaar wordt steeds groter en mn hand tintelt af en toe, ik heb gister Fusidine creme gekregen maar voor alsnog dus alleen verslechtering. Zal ik de blaar doorprikken zodat de druk eraf gaat of toch dicht laten en afwachten?

4 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

De huid onder de blaar is zich aan het herstellen, dat heeft tijd nodig. Dus liever niet aanprikken van de blaar .. dan kan de infectie nog groter worden. Dus 3x daags smeren en afwachten..

Reageren
    Mandy

Dank voor uw reactie. Is het normaal dat het groter wordt? En de randen van de blaar zijn hard met deels rode puntjes erin, ziebde foto. Deze randen zijn het gevoeligste.

Reageren
    Peter (huisarts)

Als de blaar groter wordt ondanks fucidin zou ik terug gaan naar de huisarts (en eventueel laten insnijden..en mogelijk medicatie aanpassen)

Reageren
    Mandy

Ik heb doorgesmeert met de creme en 3 dagen ibuprofen erbij geslikt. De blaar is nu zn gevoeligheid kwijt. Ik kan mijn vinger ook weer buigen alleen nu is de huid wat hard, lederachtig, stug. Blijft dit zo als litteken of zal dit nog verbeteren en kan ik dit proces versnellen danwel ondersteunen? Is het nog nodig om door te blijven smeren met de creme?

Reageren
Reageer op: Ontstoken blaar vinger
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.