Zoeken Vraag het forum

Trillende handen en kaak

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jakob

Hallo,

Ik ben 31 jaar en heb al een aantal weken last van trillende handen en onderkaak. Momenteel is mijn kaak niet meer zo aan het trillen maar trilt mijn rechter wijsvinger juist heel hevig (gaat echt op en neer), een aantal dagen terug was het juist mijn duim die veel trilde.
    Daarnaast heb ik weinig energie, stijve schouders (al jaren) en had ik een paar weken terug een aantal dagen last van spieren in mijn lies die ik nu soms tijdens het bewegen nog wel voel. Door het trillen van mijn kaken de afgelopen dagen heb ik ook last van stijve kaken. Ik werk achter een computer en heb wel een beetje last van stress dus ik hoop dat het daardoor kan komen maar ik ben hypochonder dus maak me hier best wel zorgen om en ben bang dat het parkinson is, zeker omdat het nu al weken zo gaat.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Alvast heel erg bedankt.

Groet,
    Jakob

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Angst, stress en spanningen kunnen dit soort klachten dus veroorzaken.

Reageren
    Jakob

Bedankt voor de snelle reactie. Ik ben ook vaak duizelig als ik opsta en heb niet veel energie en de trillingen duren al een paar weken. Is dit niet precies hoe Parkinson begint? En hoe zou dit over moeten gaan als het geen Parkinson is? Ik voel niet veel stress in mijn hoofd. Alvast bedankt!

Reageren
    John (moderator)

Parkinson zal dat zijn hoor. Het lijken toch alleszins op klachten van angst/stress en hyperventileren

Reageren
    Jakob

Bedankt voor de reactie, hoe bedoeld u “parkinson zal dat zijn hoor”?

Reageren
    Fatma

Heel herkenbaar, ik heb dit zelf namelijk ook… bedoelde John dat dit Parkinson zal zijn, of bedoelde hij dat het meer lijkt op hyperventilatie/stress dan parkinson?? Ik heb last van chronische hyperventilatie maar schrik van het laatste bericht van John!

Reageren
    John (moderator)

ik bedoelde dus Parkinson zal het NIET zijn. Excuus

Reageren
    Jakob

Super. Bedankt!

Reageren
    Anna

En Jakob? Weet je al meer? Ik heb dezelfde klachten. Groetjes Anna

Reageren
Reageer op: Trillende handen en kaak
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.