Ganglion Pols

Ganglion Pols - Medische Forum - Dokter.nl

Ganglion Pols

Dag lezer,

Iets langer dan 3 maand geleden constateerde ik een klein oppervlakkig bultje op mijn pols, omdat deze een maand later (halverwege augustus) gegroeid was ben ik naar mijn huisarts gegaan. Hij concludeerde al meteen dat het een ganglion was. Hij probeerde het kapot of terug te drukken, maar dat was gevoelig dus hield hij er al snel mee op. Volgens hem hoefde ik mij nergens zorgen om te maken en zal deze vanzelf weg gaan, en zo niet, moest ik zelf maar proberen het weg te drukken.

Nu zijn wij even verder en is de bult flink toegenomen (zie foto). Bij aanraking is het ook pijnlijk. Ik heb er verder niet echt last van behalve dat ik soms zeurende pijn heb in mijn pink, en bij veel gebruik (zwaar tillen, buigen ect).

Wat moet ik nu in mijn situatie doen?

Reageer

Teruggaan naar de huisarts en een verw3ijzing voor chirurgie vragen. Die kunnen dan kijken of het verwijderd moet worden of wellicht leeggezogen

Reageer

Dank voor uw snelle antwoord. Ik zal uw advies opvolgen. Fijne avond!

Reageer

Inmiddels bij d3 huisarts geweest en deze heeft mij door verwezen na een chirurg omdat hij niet aan neemt dat het om een ganglion gaat. Wat zou het wel kunnen zijn? Ik kan er pas over een maand terecht.

Reageer

Misschien een vetbultje... maar moeilijk om dat zo te zeggen.

Reageer
Reageer op: Ganglion Pols
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif