- Anoniem11 april 2020 om 17:00
Beste,
Ik heb 2 weken geleden mijn 5de middenvoetsbeentje gebroken. Eerst een open gips en nu sinds anderhalve week een loopgips. Erop steunen gaat absoluut nog niet, maar ik vraag me af of het normaal is dat mijn tenen telkens paars/blauw worden als ik mijn voet langer als 2 minuten naar beneden houdt. De verkleuring verdwijnt heel snel als ik mijn been terug in hoogstaand leg. Maar zelfs als ik al zou kunnen stappen op deze loopgips, lijkt het me dat deze verkleuring niet zo goed is. Ik heb niet het gevoel dat hij ergens knelt. Ik heb reeds contact gehad met het ziekenhuis maar geen duidelijke uitleg gekregen. Dus daarom mijn vraag op dit forum. Alvast bedankt voor de reacties.12 reactiesReagerenSuzan11 april 2020 om 17:11Ik zou weer contact met de poli opnemen!
Zit zelf met mn enkel ingetaped en zowel orthopeed als fysio zeggen dat als mn voet of tenen gaan verkleuren of tintelen, er toch iets niet goed zit en ik gelijk contact op moet nemen……
Groetjes Suzan
ReagerenAnoniem11 april 2020 om 17:17Dank je wel voor je reactie Suzan!
Ik zal dan toch maar even terug bellen als ik er binnen geraakt. Nu met corona wou ik ze liever niet storen 🙁 maar er zal niets anders op zitten. Hoopte stiekem dat dit toch normaal was 😉
Veel succes nog met je enkel!
groetjes
ReagerenSuzan11 april 2020 om 17:57John (moderator)
11 april 2020 om 18:28Ik denk dat het goed is om even contact op te nemen met de gipskamer
ReagerenAnoniem11 april 2020 om 18:45Bedankt voor de feedback.
Ik heb contact opgenomen en ze zeiden me dat ik mijn voet dit weekend goed hoog moest houden. Als de verkleuring constant wordt of ik krijg extra klachten (pijn, tintelen, koude,…) dan moet ik meteen langskomen. Dinsdagochtend moet ik hen terug contacteren om een afspraak in te plannen voor een nieuwe gips. Hopelijk het weekend door zonder extra klachten ??
ReagerenJohn (moderator)
11 april 2020 om 18:47Houdt de voet goed hoog en zo weinig mogelijk belasten. Succes.
ReagerenSuzan11 april 2020 om 18:50Sterke!
ReagerenAnoniem11 april 2020 om 18:50Dank je wel!
ReagerenAnoniem14 april 2020 om 19:58Ik wou jullie even op de hoogte brengen, aangezien ik het zelf steeds prettig vind om bij zulke vragen te weten wat de uiteindelijke uitkomst is geweest.
Vandaag dus terug langs de gipskamer. Blijkbaar hadden ze een laag watten te weinig aangelegd en zat de gips te strak op mijn wreef waardoor mijn zenuwen en bloedvaten wat gekneld waren als mijn been naar beneden hing. Aangezien de breuk op een lastige plaats is en er weinig doorbloeding is, heb ik nu een walker gekregen. Dit is alvast veel zachter en mag ik ook open doen als ik met mijn voet naar boven lig. Hierdoor wordt de doorbloeding wat beter en het herstel zou bevorderd worden.
Bedankt nogmaals voor de goede raad!
ReagerenSuzan14 april 2020 om 20:15Gelukkig dat je nu een betere oplossing hebt gekregen!
Succes met je revalidatie!
Groetjes Suzan
ReagerenAnoniem14 april 2020 om 20:21John (moderator)
14 april 2020 om 20:30Beterschap
Reageren