Zoeken Vraag het forum

Gips/loopgips en botbreuk vraag! (DRINGEND)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Gianluca

Hallo,

Ik heb vandaag, na 12 dagen in het normale gips een loopgips gekregen. (Aan mijn been, heb jonesfractuur) Ik kan er al goed op lopen maar heb een paar vragen:
    1: Nu ik de Tromboseprikjes niet meer moet nemen hoeveel mag/moet ik bewegen?
    2: Moet ik mijn been nog steeds hooghouden?
    3: Mag ik op zij slapen want met normaal gips moest ik altijd op m’n rug zodat mijn voet recht blijft.

En ten slotte, toen ik bij de gipskamer was moest ik geen fotos maken of dergelijke maar deden ze gelijk zo een ding om mijn normale gips zodat ik erop kan lopen, en kan het er ook afhalen. Maar toen ik het gips kreeg voor de eerste keer zeiden ze dat ze eerst het gips eraf moesten doen, dan fotos maken of het botje goed gegroeid is en dan pas loopgips. Vandaag deden ze dus gelijk loopgips erop zonder fotos te nemen, ik vroeg natuurlijk waarom en ze zeiden dat het een klein botje is en omdat ik jong ben (14 jaar) ze dat niet hoefden te doen en ik nu zo een ding om mn voet krijg zodat ik kan lopen. En na 3 weken halen ze het er pas af en maken fotos en denken ze dat het al geneesd is, op het internet stond 6-8 weken maar nu waarschijnlijk maar 4. Ik wil ze best geloven maar ik vraag liever HIER op het forum of dit gewoon kan zoals ze het deden en dat ook goed is.

Mvg, Gianluca 🙂

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je mag er vanuit gaan dat ze weten wat ze doen. Gezien je leeftijd is dat inderdaad zo dat het redelijk snel kan genezen. Bewegen doe je opgeleide van pijn. Zo nu en dan je been even hoog kan geen kwaad. je mag ook gerust op de zij slapen.

Reageren
    Gianluca

Dankjewel 🙂

Reageren
Reageer op: Gips/loopgips en botbreuk vraag! (DRINGEND)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.