Zoeken Vraag het forum

Bultjes op handen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ..

Ik heb dit ook. Eczeemzalf van de dokter het super goed. Zodra ik voel dat ik het krijg in de lente (eerste zonnetje) smeer ik gelijk en zet het niet door.

Liv

Ik heb het ook opeens sinds 3 weken ik ben heel bang en het is heel gênant in de klas, jij mij jeukt het veel minder

Reageren
    Sarah

Ik heb die soort bultjes maar ik heb ze het hele jaar door en door en dan gaan ze weer weg maar dan komen er gelijk weer nieuwe ik heb geen idee wat dat veroorzaakt weet iemand wat dit is?

Reageren
    Sofie

Dat is erg naar voor je. 🙁 Ik heb ze ook, alleen tussen mijn vingers.

Reageren
    Ati

Dat heb ik ook.
    Ik denk dat komt als je gelnagel heb en op de foto denk ik dat u ook het heb, want bij mij is na gellagel kwam.
    Ik ben gek geworden door die jeuk

Reageren
    Marinus

Betametason zalf is snel effectief…
    Al na een paar uur verlichting van de jeuk
    De zalf lijkt bij de apotheker vervangen voor Betnelan zalf.
    De dokter moet een recept uitschrijven.

Reageren
    Anoniem66

Blaasjes aan de zijkant van je vingers is een beginnende schimmelinfectie. Die kunnen overal beginnen op je lichaam maar beginnen meestal op handen en voeten. Probeer eerst een schimmel crème. En pas je voeding aan. Zo min mogelijk suikers en koolhydraten. Eczeem is ook een vorm van schimmel.

Reageren
    John (moderator)

Blaasjes aan de zijkant van de vingers kan dus een warmte allergie zijn of een virus. Een schimmelinfectie hoeft dat zeker niet te zijn
    En eczeem is dus GEEN vorm van een schimmelinfectie

Reageren
    Nino

Bedankt voor de tip ik deed indd mijn handen onder de hete kraan omdat het de jeuk dan veel erger maakt en het dan na die tijd weer minder last heb , zal het niet weer doen , zit er niks anders op dan blijven insmeren om de huid vet te houden:(

Reageren
    Finn

Ik had dit ook vaak in de zomer toen ik kleiner was, ik kon er niks aan doen en mijn oma dat dokter is geweest wist ook niet vanwaar het kwam. Uiteindelijk is het na lange tijd vanzelf weggetrokken. Er komen nogsteeds soms wat butjes op mijn handen maar niet veel als vroeger.

Reageren
    Dede

Ik denk eerder een allergische reactie op was- en schoonmaakmiddelen. Misschien ook zeep. Probeer alles eens bij een biologische winkel te halen, zonder synthetische ingrediënten.

Reageren
    Yessie

Ik had ook jeukende builtjes met vocht: eczeem. Allergisch voor diverse zuren (vlees/vissappen, tomaat, citrussappen, zeep en desinfectiemiddel. Ik was kok. Mijn dokter zei dat ik een ander beroep moest gaan zoeken. Ik kon mijn vingers niet meer bewegen, zo een jeuk en tevens pijn had ik. Toen ben ik in een broodjeszaak gaan werken. Minder sappen, dacht ik, maar helaas ging de eczeem niet over. Het werd wel minder. Door de medicatie Triamcinoloni (hormoon)crème kreeg ik een hele dunne huid, maar werkte bij mij supergoed. Binnen een half uur had ik geen jeuk meer. Uiteindelijk ben ik toch nog een keer geswitsched van beroep en nu ben ik 99 % vrij van eczeem. Ik moet wel nog altijd oppassen maar het gaat me goed af. Ik mis het koken wel heel erg maar de jeuk en pijn absoluut niet.

Reageren
    bultjes

Ik heb net als jullie ook op de bovenkant van mijn handen richting mijn vinger allemaal bultjes en in de avond beginnen ze te kriebelen:(

Reageren
    L.A.

Sinds deze week heb ik heel veel last van de pijnlijke en jeukende bultjes over heel mijn hand en vingers waardoor ik nu dus op dit platform ben terecht gekomen.

Mijn verhaal is precies hetzelfde als die van u. Begint met het idee van een splinter, poetst regelmatig en toen onstonden de klachten.

Ben je ooit nog afgeraakt van het dagelijks crème smeren?

Reageren
    Aleida

Ik heb hetzelfde probleem.
    Na 3 maanden propolistinctuur met honing uit de omgeving geslikt te hebben was het bij mij helemaal weg. Na 2 jaar gestopt met slikken en nu, 3 jaar later krijg ik het weer terug. Ga het weer slikken.

Reageren
Reageer op: Bultjes op handen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.