Zoeken Vraag het forum

Doof gevoel in hand bij aanrakingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • KimM

Hallo,

Ik heb een vraag over onderstaand probleem.

Vorige week kreeg ik na het trekken van een velletje bij mijn nagelriem (middelvinger) een ontsteking. Ik kreeg het advies van mijn omgeving om te weken in een soda badje. Ik heb hierbij mogelijk teveel soda gebruikt (ik lees namelijk overal maximaal 2 lepels i.v.m. het beïnvloeden van je PH zuurgraad van je huid omdat het zeer basisch is). Ik deed wel meer dan 2 lepels. Gelukkig werd de ontsteking al na 1 dag rustiger, maar ben nog wel twee dagen door gegaan met het weken van mijn vinger (15 à 30/min per keer, tweemaal daags).
    Na 3 dagen kreeg ik een soort van overgevoeligheid (weet niet hoe ik het anders moet beschrijven) in mijn pink, ringvinger, middelvinger en beetje in mijn wijsvinger. Aan de duim geen klachten. Overal waar ik overheen ga voelt vreemd, alsof het lichtelijk doof aan voelt. Het zijn wel precies de vingers waarmee ik in het soda badje heb gezeten, maar misschien is dit ook wel puur toeval?
    Ik merk dat ik van de overgevoeligheid in mijn rechter hand erg veel hinder ondervindt in het dagelijks leven omdat het dovig blijft aanvoelen. Ik pak niet graag meer voorwerpen vast.
    Nu heb ik uiteraard internet afgespeurd en zag ik ook dat het mogelijk een ’cubitale tunnel syndroom’ zou kunnen zijn. Maar dan heb je als symptomen ook pijn op de plek van de elleboog waar de zenuw bekneld zit en voel je continue tintelingen. Dat voel ik niet. Ik voel het alleen als ik iets vast pak of ergens over heen strijk.

Kan het zo zijn dat door het weken mijn huid de komende periode erg overgevoelig is?
    Ik heb al contact gezocht met mijn huisarts en daar kan ik morgen langskomen.

Ik hoop reactie te ontvangen.

Mvg

5 reacties
    Reageren
    KimM

Als toevoeging op bovenstaande. Het was mogelijk ook wat té heet water.

Reageren
    John (moderator)

Te veel sod, te heet water….. dat klinkt dan als een verbranding

Reageren
    KimM

Ergens leek verbranding mij ook sterk omdat je dan toch wel afwijkingen aan de huid zou moeten zien? Zoals roodheid of wellicht blaren? Er is niets te zien aan mijn huid.

Als ik voorwerpen vast pak of met mijn hand ergens over heen ga dan is dat zo gevoelig. Niet pijnlijk, maar heel vervelend gevoelig.

Zou het nog iets anders kunnen zijn?

Reageren
    KimM

Hallo,

Even een aanvulling op het bovenstaande.

Ben vandaag weer bij de huisarts geweest en die vertelde mij dat het mogelijk toch een cubitaal tunnel syndroom kon zijn.

Ik voel laatste dagen specifieker prikkelingen, en dove plekken in mijn pink en ringvinger.

Tijdens het onderzoek voelde ik alleen geen pijn, terwijl dat ook bij dit ziektebeeld past. Hoe kan dit?

Ik ben doorverwezen naar een neuroloog omdat het mij wel belemmerd in het dagelijks leven.

Ik hoop ergens dat het EMG mij straks meer duidelijkheid kan geven.

Wellicht kunt u mij gerust stellen dat geen pijn op de plek van de elleboog past bij dit ziektebeeld.

1. Mvg
    Reageren
    John (moderator)

Het zijn klachten die daar zeken bij kunnen passen

Reageren
Reageer op: Doof gevoel in hand bij aanrakingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.