- Annonierm20 juni 2018 om 23:16
Ik heb al een tijdje continu pijn in mijn voeten en tenen, ook zijn ze iets opgezet, dat voel ik in mijn schoenen. Ook als ik er op druk is er drukpijn. Bloedonderzoek was goed.
Wat zou het kunnen zijn en waar kan drukpijn een oorzaak van zijn?
8 reactiesReagerenAnnonierm21 juni 2018 om 21:30Graag een reactie van Tandor.
ReagerenJohn (moderator)
21 juni 2018 om 23:11Dat is zonder enig onderzoek moeilijk te zeggen.
Hoe oud ben je? Ben je man of vrouw? Doe je aan sport?
ReagerenAnnonierm21 juni 2018 om 23:25Ik ben een vrouw van 46 jaar, nog niet in de overgang.
Ik doe helaas weinig aan sport.
De pijn is niet prettig, heb ook er een fysio naar laten kijken en die had het over dat ze spataderen zag in de knieholte, maar vraag me dan af of dit dan deze klachten kan geven in de voeten??
Alles doet pijn,ik voel het in rust en als als ik de tenen buig of beweeg en is dat ook pijnlijk en stram en dan de drukpijn over de gehele voeten, waar is dat een gevolg van?
Heb het alleen in voeten/ soms benen, niet in handen.
ReagerenJohn (moderator)
21 juni 2018 om 23:55Spataderen zou een oorzaak kunnen zijn. Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de vaatchirurg voor verder onderzoek
ReagerenAnnonierm22 juni 2018 om 10:39Wat zou een vaatchirurg kunnen gaan doen? het klinkt best heftig…
Ik denk dan gelijk aan een vernauwing in de bloedvaten in benen of heb je dan nog andere klachten?
ReagerenJohn (moderator)
22 juni 2018 om 10:55Een vaatchirurg kan inderdaad de bloedvaten controleren, om te kijken of de circulatie goed is. Een andere optie zou dan de neuroloog kunnen zijn, als daar niets uit zou komen.
ReagerenAnnonierm22 juni 2018 om 12:12Denk je dan een een Doppler of Duplexonderzoek? Of zijn er nog andere manieren?
ReagerenJohn (moderator)
22 juni 2018 om 12:15Doppler Duplex zou inderdaad kunnen.. Eventueel een EMG
Reageren