- B.8 maart 2018 om 22:43
Omdat ik redelijk last heb van wratten op mijn handen ben ik naar de huisarts ermee gegaan. Bij mijn vorige huisarts heb ik ze een maand geleden al rens aan laten stippen met stikstof, voornamelijk ook omdat ik er heel veel op mijn linkerhand heb. De eerste keer werd het met een kleiner wattestaafje gedaan en de pijn viel mee. Ik ben 2 kleine wratjes al kwijt, maar helaas zijn er 3.nieuwe bijgekomen. Ik had na mijn eerste afspraak nergens last van.
Ik ben sinds kort overgestapt naar een nieuwe huisarts die korter bij ligt en ben opnieuw mijn wratten aan laten stippen. Het watte staafje was een stuk groter en ik voelde de pijn ook wat meer. Alleen heb ik er 1 klein dingetje eraan bij gekregen en dat is dat 1 van mijn wratten een flinke blaasje erom heen heeft gekregen. Die wrat is zelf heel klein, maar heeft een flinke dikte erom heen gekregen (lukt niet om een foto te plaatsen). Dit is alleen bij 1 wrat en verder zien al mijn andere wratten er goed uit.
Is een groot blaasje om een wrat na de behandeling enigszinds normaal? En is het ook normaal dat de stikstof op de huid om de wrat heen een soort witte vlek achterliet en dat sommige plaatsjes beetje minder gevoelig zijn voor aanraking (soort verdoving)?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 maart 2018 om 22:46Blaasjes en witte vlekken zijn normaal bij een stikstof behandeling.. De huid verbrand…door de stikstof
ReagerenB.8 maart 2018 om 22:59Hoe lang kan het ongeveer duren voordat het blaasje/pijn weg is? Het is het jammer juist dat het net op het buigpunt van mijn duim zit, waardoor het buigen van mijn duim licht pijnlijk is. Ook merkte ik op dat ik nog een blaasje had op een andere plaats op mijn hand. Raar genoeg dag de assistente dat 1 schaafplekje wat ik had ook een wrat was, terwijl er eigenlijk niks was dus ik heb gewoon een extra blaasje die stevig is.
ReagerenJohn (moderator)
8 maart 2018 om 23:01Dat gaat doorgaans binnen enkele dagen over
ReagerenB.10 maart 2018 om 12:55Goede dag, ik heb nig1 vraag die ik graag wil stellen.
We zijn dus nu 2 dagen verder. Het enorme blaasje bij mijn duim is nogsteeds aanwezig maar de pijn is gelukkig weg dus ik kan mijn vunger nu fatsoenlijk buigen.
Ik heb nog een aantal blaasjes erbij gekregen en ik ben al 1 wrat kwijt. 3 blaasjes waren al opengesprongen door mijn werk en ik heb alleen last vam wat vocht verlies. De wrat die er afgevallen is, heeft een klein kratertje/holletje achtergelaten die beetje bloedkleurig uitziet (vlezig, als ik het zo mag noemen). Soort klein gat net onder de hoornlaag. Raar genoeg, ondanks dat ik daar geen blaasje op/omheen had en dat de wrat nu weg is heb ik alsnog dat er continu vocht uit komt. Dit geld eveneens met de paar kapotte blaartjes. Ik heb op 4 plaatsen ook pleisters geplakt ter bescherming en om het vocht op te vangen.
1. Is het normaal dat zelfs de kapotte blaasje, en vooral de plek waar de wrat is afgevallen nog steeds redelijk wat vocht doet verliezen? En is het verstanding om pleisters te blijven gebruiken? Bij het vervangen van de pleister bij het kratertje plakte hij beetje tegen de wond vast dus misschien doe ik de genezing wel wat lostrekken. Echter MOET ik wel een pleister dragen voor mijn werk, want ik heb hem op een van mijn knokkels en daar kan ik vaak tegen stoten.
2. Hoelang kan het duren voordat de huid van dat kratertje genezen is en hoelang kan het duren voordat het uitlekken van vocht stopt?
3. Als binnen een paar dagen die flinke grote blaar op mijn duim nog niet weg is, is er een mogelijkheid en is het verstandig dat ik het kan doorprikken? Het heeft tegenover de andere blaren (wit) een donker rode/paarsachtige kleur. Ik heb een zelfde soort kleur blaasje op mijn ringvinger maar die is nog wat gevoelliger. Ik merk dat deze 2 blaasjes het stevigste zijn dan de alle andere witte blaasjes.
ReagerenB.10 maart 2018 om 12:58Ben nog vergeten als 4de vraag erbij te zetten:
4. Kan het vocht wat uit de blaasjes en kratertje komt nieuwe wratten veroorzaken? Als dat zo is dan heb ik al redelijk wat nieuwe plaatsen waar een wrat op kan komen.
ReagerenJohn (moderator)
10 maart 2018 om 13:261. Is het normaal dat zelfs de kapotte blaasje, en vooral de plek waar de wrat is afgevallen nog steeds redelijk wat vocht doet verliezen? En is het verstanding om pleisters te blijven gebruiken? Ja dat is normaal, en ja je kunt pleisters gebruiken als dat nodig is.
2. Hoelang kan het duren voordat de huid van dat kratertje genezen is en hoelang kan het duren voordat het uitlekken van vocht stopt? Die vraag kan ik zo helaas ook niet beantwoorden.
3. Als binnen een paar dagen die flinke grote blaar op mijn duim nog niet weg is, is er een mogelijkheid en is het verstandig dat ik het kan doorprikken? Ik raad je af om dat te doen. Er is een verhoogde kans op een infectie.
4. Kan het vocht wat uit de blaasjes en kratertje komt nieuwe wratten veroorzaken? Er is een hele kleine kans dat er nieuwe wratten ontstaan. Maar als de wrat goed is behandeld zal dat wel meevallen
ReagerenB.10 maart 2018 om 13:56Uw antwoorden zijn zeer geapprecieerd!
ReagerenJohn (moderator)
10 maart 2018 om 14:25Graag gedaan 😉
Reageren