- Jan21 juni 2018 om 17:02
Ik ben paar dagen terug naar de huisarts geweest om wratten voor de zoveelste keer aan te laten stippen. Ik ben er al een paar kwijt van de vorige keer maar helaas zijn een paar grote na 2 keer nog niet weg dus ik hoop dat de derde keer nu beter effect heeft. Ik heb toevallig op mijn linkerhand er heel veel en op mijn rechterhand zijn er 2 nieuwe erbij gekomen en 2 op mijn rechter arm die ik natuurlijk allemaal meteen aangestipt heb met stikstof. ik heb 3 dingen waar ik nog een vraag over heb.
Ten eerste wil ik vragen over een plekje die al weg is. vandaag met werken ben ik toevallig al 2 kwijt. eentje op mijn arm die gelukkig geen ernstig of open plekje heeft achtergelaten en eentje op mijn rechterhand die nieuw was. Hij zat net boven mijn nagelriem. ik had daar een blaasje maar tijdens het werken (vakkenvullen) is het blaasje gesprongen en ik denk ook gelijk meegetrokken. omdat de wrat op het blaasje zat ben ik hem dus nu kwijt, gelukkig, maar ik heb nu een klein vlezig-open plekje omdat de huid daar weg is. gelukkig is er verder met de nagelriem niks en is de huid nogsteeds er boven weg. het plekje is verder alleen wat gevoelig en kan wat prikken in contact met water of aanraking maar verder is het niets ernstig. hoelang duurt het voordat de huid er weer een beetje overheen begint te groeien? dat wordt dus een tijdje pleisters dragen.
ten tweede heb ik op mijn andere hand ook een blaasje wat toevallig kapot ging maar die is verder nog redelijk in-tact. vallen die stukken huid (de blaasjes) na een tijdje ervan zelf af of moet ik die na een week of 2 er zelf af plukken als het blaasje kapot is?
als laatste vroeg ik me nog af hoe het met de plekjes zit die geen blaasje hebben gekregen. Er zijn er nog een aantal die alleen een rode omringde huid hebben maar niks die het van mijn huid aftilt. Kunnen die wratten er ook “zo” zelf afvallen of moeten die na een tijdje weer opnieuw aangestipt worden?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 juni 2018 om 17:14Je moet het heel even afwachten. Verdwijnen ze niet, dan moeten ze opnieuw worden aangestipt
ReagerenJan21 juni 2018 om 17:21Ik hoop dat de blaasjes er zelf “afbrokkelen”. Enige tips tegen het sneller laten genezen van het wondje en kan het vocht in het blaasje het virus verspreiden?
ReagerenJohn (moderator)
21 juni 2018 om 17:49Verspreiden zou kunnen
Reageren