Zoeken Vraag het forum

gevoeligheid trilling

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Gevoelsstoornins

Sinds Augustus vorig jaar ben ik opeens hooggevoelig voor trillingen, als auto’s voorbij rijden voel ik de trilling rond mijn zitvlak. Als er ergens muziek met bas aan staat voel ik dat in mijn voeten, dit is de linkervoet aan de onderkant.

S’nachts als ik probeer te slapen dan lukt dat niet in mijn eigen huis door de houten vloeren, buren die onder mij wonen zijn meestal s’nachts nog wakker. Ik voel die trilling dan als het ware in mijn rug drukken en het slaat zelfs op mijn hart, mijn hartslag is zo meestal 130-150. Slapen in een huis met betonnen vloeren lukt wel, maar daar voel ik volgens mij mijn hartslag. Althans, mijn voet trilt van binnenuit (Niet te voelen aan de buitenkant) en als ik op mijn borst ga concentreren voel ik het daar, alsof het mijn hartslag is geworden. Hierna voel ik het niet zo erg meer in mijn borst maar is het meer richting mijn borstkast.

Wat zou dit kunnen zijn?

Ik ben al sinds Oktober bezig geweest met huisartsen en neurologen, er is toen een EMG test gedaan waar niks aan de hand bleek te zijn. In Januari ben ik ook begonnen met een Power Pakket b12 te nemen, waar ik niet veel van gemerkt heb. Mijn B12 waardes waren namelijk iets aan de lage kant (ben constant op zoek geweest naar wat de oorzaak zou kunnen zijn, dit kwam ik vaak tegen), maar dat is het dus niet in mijn geval.

Wat voor stappen kan ik nemen? En is hier nog ene hulp die hiervoor aangeboden kan worden, want ik kan namelijk niet in mijn eigen huis slapen, en als dat wel zou kunnen heb ik er alsnog moeite mee. De doktoren hebben tegen mij gezegd dat ik er mee moet gaan leren leven, maar dat gaat moeilijk als ik nauwelijks kan slapen. Slaappillen zijn geen oplossing, wellicht voor korte termijn, maar hier ga ik mijn hele leven niet mee verder.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Misschien is het goed als je eens met een psycholoog over de klachten gaat praten….

Reageren
    Vuevuevue

Het is niet zozeer dat ik er mentale steun voor nodig heb, het is een gevoel waar ik niet van af kan komen. Ik denk nergens actief aan als ik probeer te slapen (althans niet bewust). Het is puur de gevoeligheid voor trilling die ik plotseling heb, daar zal een psycholoog weinig aan kunnen veranderen.

Reageren
    Catootje

Ik denk een paar factoren die kunnen spelen. Misschien tekorten aan bepaalde voedingsstoffen, zoals ook magnesium en vitamine B (hele complex). Dat kan, samen met een evenwichtig voedingspatroon, je zenuwstelsel versterken.

Verder kan je denken aan de invloed van electrosmog. Zoals wifi, draadloze wekker, smartphone enz. Metaal in bed of matras kan dat effect nog eens versterken. Op een houten bed kan je beter aarden en ontspannen. In een auto kan je ook moeilijker aarden. Wel zijn er producten om je daartegen te beschermen. Wat de electrosmog in het algemeen betreft, kan je je daar ook tegen beschermen. Heb zelf een paar producten van dooozz. Maar dan zou je eerst moeten weten of het daar ook mee te maken heeft.

Reageren
Reageer op: gevoeligheid trilling
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.