Zoeken Vraag het forum

Vinger ontstoken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • FrisseVis

Hoi,

Tijdens mijn werk achter de computer had ik mijn wijsvinger top gekrabt, maar het voelde later aan alsof ik in mijn vinger had gesneden. Dat snij gevoel bleef een hele dag, maar daarna steeg de gevoeligheid in mijn vinger, en zijn er een aantal bloedvlekken te voorschijn gekomen. Door de vlekken zijn mijn vinger ook een beetje bol geworden..

Ik neem aan en hoop dat dit normaal is, maar moet ik er verder iets aan/tegen doen? Of mag ik ervan uit gaan dat tijd en rust de enige is wat ik nodig heb? Hopelijk is dat laatste het geval voor mijn probleem 🙂

Mvg,

Vis

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo ongezien iets over te zeggen…

Reageren
    FrisseVis

https://imgur.com/a/pahsr

Bij deze een foto van mijn vinger. Moet me denken aan een puist, omdat het nu ook boller begint te worden. Enig idee wat dit is?

Reageren
    John (moderator)

Dat lijkt inderdaad een ontsteking. Maar een blaar onder de huid zou ook kunnen. Ga even naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    FrisseVis

Hoi, ben ik weer.

Na die eerste foto ziet het er nu nogal eng uit.

1 is acceptabel maar ik tel nu serieus 8 bloedblaren naast elkaar

https://imgur.com/a/Om6sX

Zijn dit simpele bloedblaren zoals Tandor het zei? Een vriend vertelde me dat het in mijn vinger mn bloedvat gescheurd kan zijn.

Reageren
    John (moderator)

Zijn dit simpele bloedblaren zoals Tandor het zei?  Ik kan me niet herinneren dat ik dat gezegd of geschreven heb.

Ik schreef naar aanleiding van de eerste foto:  Dat lijkt inderdaad een ontsteking. Maar een blaar onder de huid zou ook kunnen. Ga even naar de huisarts en laat ernaar kijken.

Reageren
Reageer op: Vinger ontstoken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.