Zoeken Vraag het forum

Vinger ontstoken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Patricia

Hallo, ik begon donderdag al last te krijgen van mn vinger maar ik dacht van dat gaat vast wel weer over, vrijdag avond zag ik ineens dat ik een gele plek op mn vinger had waar het al zeer deed (op mn vingertop) toen ging ik erop drukken en kwam er allemaal spul uit. Toen wou ik nog naar de huisarts alleen omdat het in het weekend alleen voor spoedgevallen is dacht ik van nee dat hoeft niet. Maar ik denk nu dus dat het ontstoken is, wat kan ik het beste doen? (Er zit nu best veel spanning op alsof er een ballon onder mn vel zit, langs het plekje zit ook een donkerrode lijn, het is warm, en er zitten soort van kleine bruine vlekjes onder mn nagel)

18 reacties
    Reageren
    Patricia
    John (moderator)

Ga ermee naar de dokter !!!

Reageren
    Patricia

Oke, maar ziet het er ontstoken uit?

Reageren
    John (moderator)

Ja, want anders zou ik je niet naar de dokter verwijzen.

Reageren
    Patricia

Oke bedankt, zou het nog helpen om met mn vinger in soda te gaan?

Reageren
    John (moderator)

je kunt het proberen…maar wacht er niet te lang mee. Zo’n ontsteking kan zich ook uitbreiden naar de bot.

Reageren
    Patricia

Paar uur later zit dit witte bij mn nagel, geen idee wat het kan zijn of hoort het gewoon bij de ontsteking? Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan van de ontsteking zijn…ga morgen even naar de dokter

Reageren
    Patricia

Ga ik doen! Maar nog 1 laatste vraag… elke keer als ik dan iets aanraak met mn duim dan voel ik een soort van tintelingen in mn duim. Kan dat ook komen door de ontsteking?

Reageren
    John (moderator)

Ja, dat zou kunnen

Reageren
    Patricia

Ik heb het net nog even in de soda gehouden en daarna heeft mn moeder er nog naar gekeken en ze zei dat het niet meer nodig was om naar de huisarts te gaan omdat het al over was.

Reageren
    John (moderator)

Laten we hopen dat dat zo is dan.

Reageren
    Patricia

Ja klopt, als ik er over een paar dagen nog steeds zoveel last van heb dan ga ik toch maar langs de huisarts!

Reageren
    Patricia

Ik heb met mn moeder afgesproken dat we woensdag toch maar even naar de huisarts gaan om te kijken of het allemaal goed zit enz. Helaas ben ik wel iemand die het echt eng vind om naar de huisarts te gaan omdat je nooit weet wat voor uitslag eruit komt…

Reageren
Reageer op: Vinger ontstoken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.