- Mirtje11 mei 2017 om 02:17
Ik loop ongeveer sinds oktober met pijn in mijn linker boven voet. Kleine stootjes doen al vreselijke pijn en gaat het helemaal gloeien. Het bonkt en steekt dan ook heel erg. Vanmiddag ben ik met die voet tussen de auto deur gekomen en zijn we naar het zh geweest om foto’s te laten maken. Niet gebroken. Wel hebben ze er druk verband omheen gedaan. Me voet was al licht gezwollen, maar na een uurtje weer thuis te zijn werd het erger en begonnen ook mijn tenen erg dik te worden. Ik lig nu met een stapel kussens onder me voeten zodat hij zo hoog mogenlijk ligt. Dit al een paar uur zonder verbetering. Wat moet ik doen?
19 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 mei 2017 om 07:54Neem even contact op met de SEH waar je gisteren bent geweest
ReagerenLoetsje30011 mei 2017 om 20:28hoi.
ik heb afgelopen dinsdag mijn vinger tussen de deur gekregen.
hij is erg opgezwollen en ik kan hem amper bewegen.
het bovenste deel doet niet zeer alleen het onderste dus ik kan hem rot de helft bewegen.
het is nu al Donderdag en heb nog steeds erge pijn en kan helemaal niks doen met die hand.
ook zit er een klein verhoginkje bij de pijnstillers plek.
de pijn is vanaf mijn knokkel tot het middelste van mijn middelvinger.
ik weet nu dus niet zo goed of die gebroken of gekneusd is.
we zijn nog niet langs de ja geweest.
ik heb allemaal dingen opgezocht op internet van de symptomen van een gebroken vinger.
ik had daar alles van.
behalve dat je erop drukt op je vingertopje en dat dat dan zeer doet.
bij mij is het alleen als je trekt aan de vinger.
nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen?
het liefst zsm antwoord.
ReagerenLoetsje30011 mei 2017 om 20:30Ipv pijnstillers moet het pijn zijn
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2017 om 20:36Je had daarmee naar de dokter moeten gaan… Â je vinger kan gebroken zijn. Â Dus alsnog: Â naar de dokter.
ReagerenLoetsje30011 mei 2017 om 20:50ja ik wil ook wel graag naar de dokter.
gewoon voor als die gebroken is dan loop ik 4 dagen rond met een gebroken vinger.
alleen mijn moeder wil niet naar de dokters want ze zei we zien het nog wel even aan.
ik heb nu een paracetamol genomen tegen de pijn.
maar hoe moet ik dan naar de dokter gaan of mijn moeder overhalen?
graag weer zsm antwoord.
ReagerenLoetsje30011 mei 2017 om 21:07ik heb de laatste tijd toen ik mijn vinger 3 dagen gelden tussen de deur had gekregen.
steeds onverwachtse steken in mijn hoofd en steeds misselijk en dan weer niet.
heeft dit er misschien ook iets mee te maken?
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2017 om 21:07Je zult je moeder ervan moeten overtuigen dat je naar de dokter wilt en moet om te kijken of de vinger niet gebroken is.
ReagerenLoetsje30011 mei 2017 om 21:34ik heb tegen haar gezegd van dat ik denk dat er toch wat aan de hand is met mijn vinger.
toen zei ze van: na ja je vinger is in ieder geval niet gebroken want als je erop tikt op je vingertopje doet het niet zoveel zeer.
maar maakt dat nou wat uit?
want ik heb ook gelezen dat een breuk ook niet zo heel pijnlijk kan zijn.
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2017 om 21:36toen zei ze van: na ja je vinger is in ieder geval niet gebroken want als je erop tikt op je vingertopje doet het niet zoveel zeer. Â Â Dat zegt niks over of een vinger gebroken is..
ReagerenLoetsje30012 mei 2017 om 07:14oke dankjewel.
ik zou nog wel meer vragen kunnen stellen.
dus ik heb nog een vraag.
ik ba vandaag met haar overleggen en tegen haar zeggen dat een breuk ook niet zeer kan doen.
maar hoe ziet een gebroken middelvinger er eigenlijk uit?
ReagerenJohn (moderator)
12 mei 2017 om 09:22Dat kan heel verschillend zijn. Soms is er niet eens veel aan te zien, dan en zwelling en pijn bij bewegen. Soms is er een bult of een rare stand van de vinger.
ReagerenLoetsje300mijn moeder vraagt ik12 mei 2017 om 14:48ik heb dus een zwelling en vooral het onderste gedeelte en dan de andere kant van mijn vinger is dik.
ik zeg dan altijd hij lijkt wel zwanger.
ook doet hij zeer met bewegen en wordt een beetje blauw.
mijn moeder vraagt ook de hele tijd hoe het gaat en ik zeg dan:
nog het zelfde als de andere keren dus slecht.
hij doet juist steeds meer pijn dan minder.
en ookal komt er iets heel zachts tegen aan dan doet het al zeer.
Ik denk dat het toch maar tijd wordt om te zeggen dat ik naar de dokter toe wil.
ik houd jullie op de hoogte.
en nog een vraag: als die gebroken is dan moet die toch in het gips?
en tot hoe ver gipsen ze het dan?
ReagerenJohn (moderator)
12 mei 2017 om 18:52Eerst maar een kijken of de vinger gebroken is. Dat hoeft niet altijd in het gips
ReagerenLoetsje30012 mei 2017 om 20:45we gaan eerst nog niet naar de dokter.
omdat mijn moeder zegt van na ja hij is toch niet gebroken dus we hoeven ook niet naar de dokter.
inmiddels is mijn 2de vinger die ook tussen de deur zat maar niet pijn doet.
is mijn knokkel blauw geworden en bij mijn middelvinger is het het hele onder stuk wat blauw word.
ik heb nu al bijna een week erge lasten van mijn vinger.
ik word er gek van.
dit weekend gaat mijn moeder het verbinden.
en dan kijken we maandag hoe het gaat.
als ik dan nog steeds zulke pijn klachten heb dan ga ik wel gewoon naar de dokter.
want zolang hoef je niet pijn te lijden en dan nog dezelfde pijn die steeds erger word een hele week lang te hebben.
maar ik heb nu alweer een vraag:
wat gaat er eigenlijk gebeuren als je een (zwaar) gekneusde vinger hebt?
en nog een vraag:
hoe herken je een zwaar gekneusde vinger?
graag hier zsm antwoord op.
ivm met voor als het spoed is.
Reageren