- Nicole18 april 2017 om 05:48
Een maand geleden heb ik mijn vinger diep gesneden aan de staaf mixer. Mijn wijsvinger hadden de zijkant en net boven mijn nagel een diepe snee. de nagel riem is ruim een mm boven de nagel los gelaten waardoor zelfs het begin van de nagel zichtbaar is en lijkt te brokkelen. Het mesje gaf een harde klap tegen mijn vinger en de pijn was zo erg dat ik bijna flauwviel. De wond lijkt te genezen, maar mijn vinger top doet erg veel pijn, vooral aan de top. Een brandende stekende pijn, bij aanraking maar ook soms zo, vooral snachts. De vinger zelfs voelt ook beurs en wat slap aan, alsof ie los zit. Ik ben naar de huisarts geweest, die zegt dat er zenuwen afgesneden zijn. En dat het maanden kan duren. Ik heb echter eerder een zenuw in een duim klem gehad en die is na jaren nog doof en tintelde de eerste tijd heel erg. Dit voelt totaal anders. Ik vraag me dan ook af of door de harde klap en de diepe snee, het bot niet gebroken of beschadigd kan zijn? Aan de andere kant zou het dan niet inmiddels geheeld moeten zijn. Ik moet de vinger echt dik in tapen om überhaupt te kunnen gebruiken en dan nog is aanraking gevoelig. Ik zit in een rolstoel en mijn handen vooral wijsvinger is hierdoor erg belangrijk, ik kan niet het risico lopen er voor altijd last van te houden..
1 reactieReagerenJohn (moderator)
18 april 2017 om 10:08Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Vraag aan de huisarts en om een röntgenfoto te laten maken, of vraag een verwijzing voor de orthopeed.
Reageren