- Anoniem29 september 2015 om 06:19
Hallo,
Zaterdag 19 september had ik wat onenigheid en daarbij heeft iemand mijn middelvinger verdraaid.
De volgende dag had ik een vervelende stekende pijn, het is nu al een stuk minder(eigenlijk alleen nog last als ik iets wil optillen met de vinger) alleen hij is nog erg gezwollen.
Is deze gekneusd of toch gebroken?
Ik kan ook wel een foto bijvoegen?11 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 september 2015 om 08:50Als de vinger verdraaid is, is een breuk niet zo voor de hand liggend.
Reageren
Ga even naar de huisarts en laat naar de vinger kijken.Anoniem21 oktober 2015 om 05:40Ik heb naar de vinger laten kijken, de dokter vertelde me dat het gewrichtskapsel waarschijnlijk is verrekt/gescheurd.
Reageren
Ik moet de vinger spalken, ik heb een de wijs en middelvinger aan elkaar geplakt met plakband om het zo als spalk te laten fungeren.
Is er nog een andere methode voor?John (moderator)
21 oktober 2015 om 09:16Dat is eigenlijk de beste methode.
ReagerenAnoniem21 oktober 2015 om 11:25Zie foto (middelvinger) mijn vingers staan van nature al allemaal wat scheef dus daar hoef je niet op te letten.
Reageren
Hij is nog steeds dik zoals je ziet, zou een spalk dit wel kunnen verhelpen?John (moderator)
21 oktober 2015 om 11:33Je vinger moet in ieder geval rust krijgen om te herstellen.
ReagerenAnoniem26 oktober 2015 om 13:24Ik ben nu bijna een week verder, en merk niet echt verschil qua dikte van de vinger.
Reageren
Kan het niet alsnog zijn gebroken? Ik kan hem wel gewoon alle kanten uit bewegen zonder dat ik pijn voel, alleen bij het tillen of plotselinge bewegingen voel ik hem.
(zie bijlage)John (moderator)
26 oktober 2015 om 14:28Had je de vinger gespalkt?
Het kan wel even duren voordat zo’n zwelling weg is…reken maar eens op 3 weken
ReagerenAnoniem26 oktober 2015 om 14:34Ja met pleistertape, vandaag even eraf gehaald, gaat er nu weer op.
Ik moet voor mijn werk veel typen dus af en toe vergeet ik dat ik de middelvinger niet kan gebruiken en dan voel ik hem ook gelijk.Ik doe aan voetbal, kan ik dat wel blijven doen of dat ook liever niet in ieder geval de aankomende 3 weken?
ReagerenJohn (moderator)
26 oktober 2015 om 14:49Als het voor je werk makkelijker is, zou je de middelvinger ook aan de ringvinger kunnen tapen.
In principe zou je kunnen voetballen als je de vinger goed taped. Je mag er alleen niet op vallen…..
ReagerenAnoniem9 november 2015 om 13:17Ik ben nu een paar weken verder en heb niet echt het idee dat de zwelling minder word, het voelt wat hard aan als ik op de bult druk..
Reageren
Toch maar foto laten maken?John (moderator)
9 november 2015 om 15:11Ik denk dat je er inderdaad goed aan zou doen om er een foto van te laten maken.
Reageren