Zoeken Vraag het forum

Vinger gekneusd?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Zaterdag 19 september had ik wat onenigheid en daarbij heeft iemand mijn middelvinger verdraaid.
    De volgende dag had ik een vervelende stekende pijn, het is nu al een stuk minder(eigenlijk alleen nog last als ik iets wil optillen met de vinger) alleen hij is nog erg gezwollen.
    Is deze gekneusd of toch gebroken?
    Ik kan ook wel een foto bijvoegen?

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als de vinger verdraaid is, is een breuk niet zo voor de hand liggend.
    Ga even naar de huisarts en laat naar de vinger kijken.

Reageren
    Anoniem

Ik heb naar de vinger laten kijken, de dokter vertelde me dat het gewrichtskapsel waarschijnlijk is verrekt/gescheurd.
    Ik moet de vinger spalken, ik heb een de wijs en middelvinger aan elkaar geplakt met plakband om het zo als spalk te laten fungeren.
    Is er nog een andere methode voor?

Reageren
    John (moderator)

Dat is eigenlijk de beste methode.

Reageren
    Anoniem

Zie foto (middelvinger) mijn vingers staan van nature al allemaal wat scheef dus daar hoef je niet op te letten.
    Hij is nog steeds dik zoals je ziet, zou een spalk dit wel kunnen verhelpen?

Reageren
    John (moderator)

Je vinger moet in ieder geval rust krijgen om te herstellen.

Reageren
    Anoniem

Ik ben nu bijna een week verder, en merk niet echt verschil qua dikte van de vinger.
    Kan het niet alsnog zijn gebroken? Ik kan hem wel gewoon alle kanten uit bewegen zonder dat ik pijn voel, alleen bij het tillen of plotselinge bewegingen voel ik hem.
    (zie bijlage)

Reageren
    John (moderator)

Had je de vinger gespalkt?

Het kan wel even duren voordat zo’n zwelling weg is…reken maar eens op 3 weken

Reageren
    Anoniem

Ja met pleistertape, vandaag even eraf gehaald, gaat er nu weer op.
    Ik moet voor mijn werk veel typen dus af en toe vergeet ik dat ik de middelvinger niet kan gebruiken en dan voel ik hem ook gelijk.

Ik doe aan voetbal, kan ik dat wel blijven doen of dat ook liever niet in ieder geval de aankomende 3 weken?

Reageren
    John (moderator)

Als het voor je werk makkelijker is, zou je de middelvinger ook aan de ringvinger kunnen tapen.

In principe zou je kunnen voetballen als je de vinger goed taped. Je mag er alleen niet op vallen…..

Reageren
    Anoniem

Ik ben nu een paar weken verder en heb niet echt het idee dat de zwelling minder word, het voelt wat hard aan als ik op de bult druk..
    Toch maar foto laten maken?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je er inderdaad goed aan zou doen om er een foto van te laten maken.

Reageren
Reageer op: Vinger gekneusd?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.