Zoeken Vraag het forum

Pijnlijk teentje

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ona

Na een ongelukje met het schaatsen had ik een klein wondje op mijn teentje. Dit is ondertussen wel genezen maar nu blijft hij zo raar aanvoelen en is ook soms rood en glanzend? Niet echt dik ofzo … Wat kan ik hier best aan doen?

10 reacties
    Reageren
    Maze

Doet het pijn als je erop drukt?

Reageren
    Ona

Ja doet pijn bij drukken. Voelt soms ook wel wat warmer aan …

Reageren
    Maze

Dat zou een ingegroeide teennagel kunnen zijn. Dan wordt je huid rood, glanzend en strakgespannen. Als je erop drukt doet het pijn.

Neem contact op met een arts die kan je teen behandelen.

Reageren
    Ona

Lijkt me nogal onwaarschijnlijk omdat ik mijn nagels altijd mooi kort knip en verzorg het zit dan ook meer echt op het topje en niet rond de nagel zelf … soms lijkt het wel of ie wat gevoelloos wordt heel raar? Het wondje zelf is mooi toe maar wel een donker paars littekentje.

Reageren
    Maze

Zonder het wondje gezien te hebben kan ik niet veel zeggen. Als het pijn doet wanneer je erop drukt zou het wel een reden kunnen zijn om naar de huisarts te gaan. Net zei je dat het wondje rood was en nu paars?

Reageren
    Maze

Een ingegroeide teennagel komt niet alleen voor bij het slecht verzorgen van de nagels. Ook door grote druk door bijvoorbeeld knellende schoenen, overmatig zweten of verwonding/kneuzing van de teen.

Reageren
    Ona

Nee het wondje ziet paars en de huid rondom rood glanzend. Ik had daar schaatsen gehuurd maar deze waren wel al een beetje versleten, er viel iemand met de scherpe achterkant op de tip van mijn schaats en ik voelde meteen dat het erdoor was. Kan gebeuren natuurlijk. Heb wel bij thuiskomen onmiddellijk ontsmet want erg hygiënisch zijn die schaatsen wss niet …

Reageren
    Maze

Het lijkt mij toch verstandig om met je klachten naar een huisarts te gaan.

Reageren
    Maze

Tenzij je denkt dat het allemaal wel meevalt.

Reageren
    Ona

Ik zal toch maar een afspraak maken denk ik vooral dat doof gevoel baart me wat zorgen? Het is ook lastig op mijn werk omdat ik een ganse dag rondloop … toch bedankt

Reageren
Reageer op: Pijnlijk teentje
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.