Zoeken Vraag het forum

Rode plek onder teen na gebruik nieuwe voetbalschoenen, (bloed)blaar?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Simon

Na het gebruik van m’n nieuwe voetbalschoenen (waarin ik merkte dat mijn rechtervoet soms verschoof(wrijving) in de schoen) heb ik nu de rode plek die op de foto te zien is:
    Blaar?

Ik heb zelf (nog) geen ervaring met blaren, maar volgens het internet en diverse afbeeldingen zou deze gevuld moeten zijn met wit of geelkleurige vocht, dit is niet het geval.
    Bloedblaren zijn vaak blauw(ig) en ook groter of dikker?

Mijn vraag is eigenlijk; dien ik dit te behandelen als een blaar, dus met bijv. een blaarpleister van Compeed? Of is het misschien toch wat anders?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is een bloedblaar. Ze ziet er alleen iets anders uit omdat de huid onder de dikke teen iets verhoornd is
    Een compeed pleister kan.

Reageren
    Simon

Oké bedankt!

Reageren
Reageer op: Rode plek onder teen na gebruik nieuwe voetbalschoenen, (bloed)blaar?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.