- Anoniem3 april 2014 om 21:00
Dag,
Ik heb een vraag over vitaminesupplementen. Uit een bloedtest is gebleken dat ik zowel een vitamine B12 als vitamine D tekort heb. De huisarts heeft me supplementen voorgeschreven, maar deze zijn aan de prijzige kant bij de apotheek. Bij de drogist krijg je ze al gauw voor 10 euro minder. Nu vraag ik me af of er een verschil zit in de werking. Is het aan te raden om de vitaminesupplementen van de apotheek te nemen, of volstaan die van de drogist evengoed?
Groeten
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 april 2014 om 21:14Die kun je ook bij de drogist kopen. Kijk wel naar de samenstelling en naar de dosering op het recept.
ReagerenAnoniem4 april 2014 om 07:30Maar heeft het dan ook echt dezelfde werking?
Reageren
Ik heb nu vitmaine D3 supplementen van de apotheek. Daar zit 1000 IU vitaminen d3 in. Ik heb ook nog een potje van de drogist, daar zit 200 IE in. Wat is het verschil?John (moderator)
4 april 2014 om 07:42Die van de apotheek zijn in dat geval sterker. Bij die van de drogist zou je dan dus veel meer van moeten nemen. Dat is wat ik bedoelde met “kijk naar de dosering”. Als de huisarts hoge dosering heeft voorgeschreven krijg je die uitsluitend in de apotheek. Per saldo zul je in de drogist dan net zoveel geld kwijt zijn als bij de apotheek omdat je er met de pillen van de drogist veel mer zou moeten nemen.
Reageren