Zoeken Vraag het forum

caffeine vrije koffie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • cindy

Hallo.

Ik ben verzorgende in verpleeghuis wij willen overgaan op cafeïnevrije koffie i.p.v gewone koffie

Wij denken dat dit beter zou zijn voor rust en prikkeling voor onze PG clienten in combinatie met rustgevende tabletten maar is dit wel zo?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat hangt er maar vanaf hoeveel koffie de cliënten op welk tijdstip drinken. Plotseling stoppen met caffeine kan bij mensen die al lang en regelmatig koffie drinken, ontwenningsverschijnselen veroorzaken. In neem aan dat thee dan ook van het ” menu” verdwijnt? die kan namelijk dezelfde eigenschappen hebben als koffie.

Ik vraag me af wie zoiets bedenkt…en wat de werkelijke reden is. “laten we ze vooral zo rustig mogelijk houden, dan is er minder last en werk?”

Ik zie er het nut in ieder geval niet van in. Tenzij er meer dan 10 koppen koffie per dag worden gedronken.

Reageren
    cindy

Hoi Hoi,

Nee het is echt bedoelt voor rust van de cliënt om te proberen omdat ze zeggen dat cafeïne slecht is voor het slapen gaan en voor bepaalde medicatie maar het is ook allemaal nog geen bewijs van bij alles wat ik lees dus misschien toch niet zo.n goed idee Bedankt voor reactie.

Reageren
Reageer op: caffeine vrije koffie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.