Dikke benen

Dikke benen - Medische Forum - Dokter.nl

Dikke benen

Ik voel mezelf te dik en al zeker mijn benen. Heeft iem tips om smallere benen te krijgen? Misschien ook workout tips ofzo van youtube.

Reageer

Work outs van You Tube kun je ook zelf even op YT opzoeken😉
    Je kunt ook naar een sportschool gaan en daar vragen naar oefeningen voor de benen.
    En daarnaast gezond en met mate eten, geen snacks of frisdrank, zodat je meer calorieën verbrandt dan je inneemt.

Reageer

Ik vind het gewoon moeilijk om gemotiveerd te blijven voor de workouts. En het stoppen met snoepen is ook echt moeilijk misschien tips hiervoor?

Reageer

Ja, 1 tip:

Doorzetten!💪Je hoeft jezelf echt niet alles te ontzeggen, maar probeer bijvoorbeeld 6 dagen in de week gezond te eten en drinken. En dan mag je best een tussendoortje, maar neem dan iets met zo weinig mogelijk calorieën en met mate. Neem een ipv voor een hele reep chocola, een klein stukje pure chocola. Kies daar een vast moment voor,dan voorkom je extra snaaien. Als je dit 6 dagen in de week doet, mag je best 1 dag kiezen waarop je iets ongezonds eet en een glas frisdrank neemt. Je kunt online genoeg weekmenu's vinden waar je gezonde maaltijden mee kunt samenstellen.

Wat de work outs betreft, zou je naar een sportschool kunnen gaan en kijken of er groepslessen zijn waar je aan mee kunt doen. Bijvoorbeeld HIT trainingen of als je van dansen houdt, Zumba lessen, daarmee verbrand je flonk calorieën. En als je een "verplichting" hebt omdat je een abonnement hebt, sla je minder makkelijk een les over. Ook is samen trainen gezelliger en motiveert meer.

Reageer

Dankje voor de tips ik zal er zeker op letten, frisdrank drink ik sowieso niet dus zal geen probleem voor mij zijn. Iemand zei mij ook om eerst een glas water te drinken voor ik een tussendoortje wil. Ik vertrek voor de rest van de maand op reis dus hoe doe ik dat dan met workluts enzo?

Reageer

Water drinken voor het eten of voor je snack neemt,helpt idd ook. Je hebt sneller een vol gevoel.

Work outs op reis hangt er een beetje vanaf wat voor reis je gaat maken. Als je een reis maakt met veel  actieve uitstapjes, zijn dat al work outs op zich. Mijn vriend neemt altijd een springtouw mee als hij ergens naartoe gaat waar geen sportschool is, dan gaat hij touwtje springen, desnoods op zn hotelkamer. Of hardlopen buiten.

Reageer

Danku voor de tip maar ben met mijn ouders op reis is zal gewoon wat workouts proberen doen in de badkamer s nachts en meestal wandelen we wel veel op reis maar ook veel ongezond eten dus workouts zullen wel nodig zijn om wat extra calorieën te verbranden

Reageer

Heb jij misschien een tip om te doen wanneer ik toch snodp bv mijn workout 1keer extra doen ofzo

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Niet snachts je oefeningen doen hoor! Snachts moet je gewoon slapen.

Als je overdag veel wandelt,is dat prima. En op vakantie hoort wat minder gezond eten er toch een beetje bij. Je kunt dan wat kleinere porties nemen dan je normaal zou doen.

Reageer

Ik ben al boven de 12 maar soms pak ik nog kinderporties omdat ik daarmee toch al vol ben soms kan je kinderporties maar tot 12 maar soms mag iedereen een kinderportie en soms ga ik misschien wel overdag dan een workout doen ofzo

Reageer

Dat is idd een goed idee!

Reageer

@Suus heb je misschien nog tips om stiekem af te vallen op reis zonder dat mijn ouders het merken want als ik terug ben is het nog maar 1 week en dan is het school en wil graag wat afgevallen zijn voor school

Reageer

Dat gaat helaas niet werken. Om op een gezonde en blijvende manier af te vallen,moet voor langere tijd je eetpatroon veranderen en meer gaan bewegen.

Reageer

Dat zal ik zeker doen. Meer bewegen, en een gezonder eetpatroon.

Reageer
Reageer op: Dikke benen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif