- Anoniem15 juni 2016 om 10:49
Hallo,
Sinds 1.5 maand ben ik aan het crasdieten. Dit hield ik goed vol. Zelfs de laatste twee weken met elke dag 3 uur cardio. Ben 7 kg in 5 weken kwijtgeraakt.
Nu had ik afgelopen donderdag een eetbui(bord spaghetti en pak koekjes) en daar voel ik me zo schuldig om dat ik nu al 5 dagen niet gegeten heb. Ik heb ook geen trek of honger. Voel me alleen wat moe soms, spierpijn enn hoofdpijn. Wat gebeurt er als ik dit nog een aantal dagen volhoudt? breek ik spieren af? Ik ben nog steeds hele dagen aan het werk en loop min een uur per dag, zo niet meer.
Vrouw, 26,173,54 kg (van 62). Begint op anorexia te lijken, ik wil niet meer eten want ik zie dat ik probleemloos zonder kan. Maar dit maakt me ook wel bang. Ik voel me gevangen tussen twee gedachten dus. Ik ben niet afgevallen trouwens sinds het vasten. Naar de huisarts is geen optie want daar kom ik te vaak en die gaan zich zorgen maken. Ik wil een helder advies over de gevolgen voor mijn lichaam als ik dit in totaal 10 of 14 dagen volhoudt.
Dankjewel3 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 juni 2016 om 11:07Je had met 62 kg eigenlijk een ideaal gewicht. Nu heb je fors ondergewicht.
Je zult hier uiteindelijk ziek van gaan worden. Je lichaam zal energie uit je spierweefsel gaan halen en die afbreken. De volgende stap zijn maag en darmklachten, je nieren gaan het moeilijk krijgen, je menstruatie blijft uit. Als het te lang duurt zou je zelfs onvruchtbaar kunnen worden. Moeheid, spierpijn en hoofdpijn zijn dus signalen dat het niet goed meer gaat met je lichaam.[quote]Naar de huisarts is geen optie want daar kom ik te vaak en die gaan zich zorgen maken.[/quote] Volledig terecht in dit geval. Je ontwikkeld een eetstoornis. Je gezondheid komt zo echt in gevaar.
Reageren
Ik raad je aan om ofwel normaal te gaan eten, of naar de huisarts te gaan en om professionele hulp te vragen.Anoniem15 juni 2016 om 16:43bedankt voor je antwoord Tandor.
Daar zit idd precies het punt. Ik ben doodsbang dat ze hulp gaan inschakelen en ik moet aankomen. Dat zijn eetgestoorde gedachten, daar ben ik mij bewust van. Ik zit in tweestrijd met mezelf. ik wil afvallen tot 51, dan is het genoeg. daar houd ik het op. Ik heb nu net 1 kg ondergewicht, valt mee.Ik maak me alleen zorgen om het feit dat ik geen honger heb. Ik heb spierpijnen in mijn rug en schouderbladen en af en toe steken in mijn onderrug, ik denk rond de nieren.
Reageren
Ook mijn hart doet soms pijn, maar dat doet het ook aan de rechterkant, Kan ook mijn borstspieren zijn dus.
Ik vind het raar dat ik geen honger heb en ik wil nu ook niet meer eten, maar niet dood gaan. Ik zoek idd de grenzen op, maar wil wel voorkomen dat ik een hartaanval krijg. Ik ben vorige week nog ongesteld geweest dus dat zit wel goed.
Hoelang kan iemand met ondergewicht vasten en watLis de kans op een hartaanval Ik heb verder nog genoeg energie (ook door redbull- wat ook invloed heeft op het hart). Ik zit gevangen tussen mijn gezonde kant en een stem die zegt dat ik iig tot vr niet mag eten=7 dagen, en dan 10 dagen volhouden. Maar is er een realistisch gevaar op een hartaanval nu? Ik neem dagelijks magnesium, calcium, vit c pillen. En ben vandaag bloed geprikt in mijn vinger omdat er niks meer uit mijn aderen kwam, naald zat er wel in.
Bedankt voor je tijd.John (moderator)
15 juni 2016 om 16:54[quote]Ik heb nu net 1 kg ondergewicht, valt mee.[/quote] Ondergewicht valt helemaal niet mee…het is gewoon niet goed voor je lichaam. Daarnaast is je ondergewicht bijna 3 kg op dit moment. Een van de redenen waarom er geen bloed geprikt kan worden.
Ik kan je alleen maar aanraden om naar de huisarts te gaan en hulp in te schakelen. Je hebt een eetstoornis. Doe er op tijd iets aan. Je brengt je zelf in gevaar.
Dat je nu geen eetlust hebt komt van de redbull. Veel te veel suikers en caffeine.
Reageren
Omdat je niet eet loop je ook nog het risico op diabetes.