- Anoniem21 maart 2016 om 13:52
Hallo,
Ik ben een aantal jaar geleden wat dikker geworden. Op een gegeven moment liep dat behoorlijk uit de hand en woog ik 85 kilo. Ik ben toen gaan sporten en heel weinig gaan eten. Ik at alleen ’s morgens nog yoghurt en ’s avonds wat de pot schafte. Het resultaat mocht er zijn, want na twee maanden woog ik nog maar 69 kilo.
Het ging een tijdje goed, maar ik begon na driekwart jaar weer aan te komen. Uiteindelijk woog ik nu 96(!) kilo. Dit is een tijdbestek van 3 jaar gebeurd. Ik ben weer gaan afvallen, maar het lukte niet zoals voorgaande keren. Ik begon daardoor met het overgeven van mijn voedsel dat ik gegeten had. Dat riedeltje is nu al een jaar aan de gang en ik geef bijna dagelijks over. Ik stop mijzelf vaak vol, omdat ik weet dat het er later toch weer uitkomt. Het werkt, want ik ben in één maand tijd ruim 7,5 kilo verloren. Echter is dit niet de manier waarop het moet.
Ik ben mij nu bewust aan het worden dat dit niet de manier is om af te vallen en ik ben erg bang dat mijn lichaam langzaam stuk gaat. Ik wil er dus direct mee stoppen, maar het is moeilijker dan gedacht. Mijn omgeving weet van niks en dat wil ik graag zo houden. Ook naar de dokter gaan vind ik geen oplossing. Het probleem dat ik zelf heb gecreëerd wil ik ook eigenhandig verslaan. Tips zijn altijd welkom.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
21 maart 2016 om 16:52[quote]Ook naar de dokter gaan vind ik geen oplossing. Het probleem dat ik zelf heb gecreëerd wil ik ook eigenhandig verslaan[/quote] dat is een dapper voornemen maar ik raad je aan op dat niet te doen. Boulimia is voor een deel een psychische aandoening. Hier heb je dus echt professionele hulp bij nodig.
Reageren
Ik raad je dus echt aan om naar de huisarts te gaan en dit met de huisarts te bespreken.