- Anoniem26 januari 2014 om 19:58
Hallo,
ik schrijf dit bericht omdat ik me momenteel even radeloos voel.
Ik ben nooit echt te dik geweest maar ook zeker niet te dun. En als goed voornemen voor 2014 besloot ik gezonder te gaan eten en meer te gaan sporten, iedereen kent het wel.
Helaas ben ik inmiddels doorgeslagen in mijn gedrag.
Het ging een tijdlang goed, tot ik meeging naar een familiefeestje en ik werd volgestopt met lekkernijen. Ik voelde me erna vies en dik en walgelijk. Ik moest het kwijt. Overgeven leek voor mij de enige manier. Ik weet nog dat ik dacht ‘dit is belachelijk en eenmalig’ En vandaag is de 5de keer dat ik mijn eten niet binnenhield in een vrij korte periode.
Ik weet dat het slecht is en ik probeer er ook echt iets aan te doen. Ik heb het er met een aantal betrouwbare vrienden over gehad en zij sturen me regelmatig berichtjes of komen me afleiden als ik weer wil overgeven. Ik zit gelukkig nog niet in een heel ver stadium, mijn eetbuien zijn beperkt en ik ga nooit naar supermarkten om eten te halen (Al weet ik dat dat vast niet meer lang duurt als ik zo doorga)
Maar wat mij dus zorgen baart is toen ik vandaag overgaf, ik een miniscuul sliertje bloed zag. Bijna verwaarloosbaar maar toch. Ik schrok en ben meteen gestopt. Een paar minuten later ben ik driftig gaan zoeken naar wat het kon zijn, en inmiddels ben ik bang dat ik allemaal enge infecties heb.
Er zijn gelukkig ook wat geruststellende reacties, dat het een wondje is wat ik kan hebben veroorzaakt door mijn vinger in mijn keel te steken of een adertje wat is gesprongen en dat geneest meestal vrij stel, mits je ‘lief’ bent voor je slokdarm (dus geen overgeven)
Maar de reacties waarin het gaat over maagkanker/slokdarmkanker die blijven in mijn hoofd hangen.. ik weet echt niet meer wat ik moet denken. Is er iemand die hier misschien ervaring mee heeft of die me in ieder geval verder kan helpen met wat ik moet doen.
alvast heel erg bedankt!
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 januari 2014 om 20:07Regelmatig overgeven kan inderdaad bloedingen geven van je slokdarm of je maag. Een teken dat je te vaak overgeeft. Dat is niet onschuldig maar een duidelijk teken dat het niet goed gaat.
Wat wel goed gaat is dat je erkent dat je een probleem hebt. Ik zou je dan ook dringend aanraden om hier met je huisarts over te gaan praten. Zoek op tijd hulp voordat het te laat is. Praat er over.
ReagerenAnoniem26 januari 2014 om 20:17Tandor, heel erg bedankt voor deze snelle reactie!
Ik ben ook zeker van plan er met iemand over te gaan praten en hulp te zoeken!
Ik denk dat vandaag wel een eye-opener voor mij was. Natuurlijk, ik wist altijd al dat wat ik deed slecht was maar omdat er voor de rest niet echt iets gebeurde wat duidde op dat het niet g
ReagerenAnoniem26 januari 2014 om 20:18Dat het niet goed ging voelde ik niet de neiging om te stoppen.
Ik hoop heel erg dat wat ook de oorzaak was, geneest en dat ik weer oprecht ooit kan zeggen dat ik gezond, gelukkig en blij met mezelf ben.
ReagerenJohn (moderator)
26 januari 2014 om 20:27Wacht niet te lang en zoek op tijd hulp.
Wat de bloeding betreft: dat zal zeker wel genezen, als je maar stopt met overgeven.
Reageren
Laat over een tijdje even weten hoe het met je gaat. Succes.