Zoeken Vraag het forum

Hoeveel kg moet ik kwijt?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • lotte

Hai allemaal! Ik ben een meisje van 17 jaar, 1,74 m lang en ik weeg momenteel 84 kg. Veels te veel dus. Mijn voornemen dit jaar is ook om af te vallen, ik wil rond de 65 wegen (volgens mij is dat goed). Alleen heb ik nu een vraag. Ik ga deze zomer op vakantie met mijn vriend, en wil er dus super goed uitziet. Geen buikvet, grotere billen enzovoorts. Ik ben gelukkig al wel begonnen sinds 1 januari en ik doe sindsdien elke avond cardio en squats. Weet iemand hoeveel kilo ik kwijt zou moeten raken tot ongeveer juli? Is het mogelijk dat ik totdan een mooi zomerlichaam krijg? Alvast erg bedankt!

Groetjes,
    Lotte K.

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoeveel kilo je zou moten kwijtraken voor je streefgewicht zou je zelf kunnen uitrekenen lijkt me zo.
    Wat jet uiteindelijk resultaat zal zijn kan niemand je vertellen. Dat zul je even moeten afwachten. Ben je naast het sporten ook met een dieet begonnen?

Reageren
    lotte

Mijn moeder raadde mij aan om al het snoepgoed, fris en vettige snacks links te laten liggen. Verder drink ik heel veel water en eet ook gewoon wat de pot schaft. Ik wil niet extreem gaan dieeten want ik ben pas 17 en lust niet zoveel van dat gekookte ei dieet etc.

Reageren
    lotte

Ja klopt, ik weet alleen dus niet of mijn doel al haalbaar is in 5/6 maanden, voor de zomer zeg maar!

Reageren
    John (moderator)

Niet snoepen, snacken, en frisdrank, is al een heel stuk in de goede richting samen met het sporten. Probeer ook zoveel mogelijk suiker te vermijden

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik helaas ook niet beantwoorden

Reageren
    lotte

Ah dank u wel. En klopt het dat er ‘verbosen vruchten’ zijn? want die bevatten zoiets als fruitsuiker toch? bijvoorbeeld aardbeien. Of maakt dat niet zozeer uit?

Reageren
    lotte

verboden*

Reageren
    John (moderator)

Iedere dag 1 stuk fruit is juist goed om te eten.

Reageren
    Catootje

Het beste is om te zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel, door bij elk eetmoment te zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels.
    Verder kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren helpen de bloedsuikerspiegel stabiel te houden en de insulinegevoeligheid te verbeteren, onder andere omega 3, chroom, zink, magnesium en vitamine B en D.
    Lichaamsbeweging vóór het ontbijt is het beste. Niet te intensief natuurlijk, gewoon een stukje wandelen.
    Verder kan je het niet al teveel in de hand hebben, hoeveel kilo precies. Kijken hoever je kan komen.

Reageren
    Peter

Kwa gezondheid zou 70 kg perfect zijn.
    Verwacht niet te veel van je vriend, hij vond je leuk zoals je was. Misschien viel hij juist op je zoals je was en is hij minder enthousiast met je wens te veranderen.

Reageren
Reageer op: Hoeveel kg moet ik kwijt?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.