Zoeken Vraag het forum

Dikker worden van medicatie, maar willen afvallen

Peter (huisarts)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anonymus

    Sinds een tijdje heb ik een nieuw medicijn voor mijn chronische pijn. Het medicijn heet Depakine.

    Toen ik begon aan dit medicijn woog ik 58. Na een tijdje woog ik al 62 en het werd steeds maar hoger.

    Inmiddels weeg ik tot mijn grote verbazing 71 kilo. Graag wil ik dan ook afvallen en ik let al een paar weken erg op mijn eten en drinken, maar helaas gaat er geen een kilo af, niet eens een paar gram. Een sportmens ben ik niet, want dit hou ik helaas niet vol door mijn verschillende lichamelijke aandoeningen.

    Nu is mijn vraag: Kun je afvallen, terwijl je dikker wordt van je medicatie?

    Ik heb namelijk het idee dat ik kan proberen wat ik wil, maar het toch niet lukt, zolang ik nog aan het medicijn zit. Liever wil ik niet overstappen naar een ander medicijn, want ik heb echt baat bij de Depakine. Vele andere medicatie die ik heb gehad hielpen nooit.

    Alvast bedankt voor de reacties. Mvg

    4 reacties
    Reageren
    Bovenstaande anonymus

    Overigens ben ik wel 1.74 lang hoor, dus ik heb geen overgewicht, maar ik ben gewoon bang dat de kilo’s als maar gaan oplopen dankzij de medicatie en dit wil ik niet.

    Reageren
    John (moderator)

    Het is een vervelende bijwerking. Je zou je gewicht toch onder controle moeten proberen te houden, door en een dieet en toch bewegen. Als is het maar 3 x 10 minuten op een dag. Overleg met een fysiotherapeut wat je zou kunnen doen passende bij je andere klachten

    Reageren
    Anonymus

    Bedankt voor de reactie!

    Reageren
    Roxan

    Hallo Anonymus,

    Hopelijk gaat het al veel beter met je pijn ondertussen. Ik begrijp je probleem ivm bijkomen door medicatie volkomen, Depakine is een medicijn voor Epilepsie, het staat bekend dat dit medicijn, en vele andere, gewichtstoename geeft,,,,ik erger me groen dat er steeds wordt gezegd,,,,,”eet wat minder en beweeg wat meer”,,,tuurlijk kan dat helpen, maar er zijn zoveel meer redenen die gewichtstoename geven en waar zelfs keihard sporten en uithongeren niets zou helpen. Ik raad aan om een ander medicijn te vragen indien je nog last hebt van gewichtstoename, en bespreek ook eerst de bijwerkingen met je arts. Ik wens je het allerbest.

    Roxan

    Reageren
Reageer op: Dikker worden van medicatie, maar willen afvallen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB



Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

 

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

medicatie en hulpmiddelen bij stoppen met roken
3 min leestijd

Medicatie en hulpmiddelen voor stoppen met roken

Doet het pijn om af te vallen of kun je ook genieten?
4 min leestijd

Doet afvallen pijn of kun je ook genieten?

Redenen waarom je niet afvalt
5 min leestijd

Redenen waarom je niet kunt afvallen

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB



Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.