- Miguel11 november 2008 om 22:04
Hallo,
Misschien weten jullie wat aanvangen met dit. Ik ben niet-diabeet, maar toch heb ik geregeld last van een laag bloedsuikerspiegel, en toch ben ik niet-diabeet. Ik heb er wat over gezocht en het schijnt dat het dan eerder een reactie kan zijn die vanuit het inwendige komt, dus verwijst naar een inwendige ziekte. Wat denken jullie?
Groeten
Miguel
2 reactiesReagerenBart11 november 2008 om 22:25Wanneer er iets mis is in de hormoonhuishouding, kan er een te hoge concentratie (hyperglykemie = diabetes) of een te lage concentratie (hypoglykemie) ontstaan.
Reageren
De hormonen van de “suiker” zijn glucagon en insuline.Mirjam12 november 2008 om 08:52Hai Miguel.
Hoe heb je je bloedsuikerspiegel gemeten? Thuismetertjes zijn namelijk vaak minder betrouwbaar.
Of denk je dat je een lage bloedsuikerspiegel hebt door verschijnselen als duizeligheid en dergelijke? Hier hebben veel mensen last van. Er is vaak (gelukkig maar) geen onderliggende oorzaak. Het beste is om regelmatig te eten en altijd iets bij je te hebben om de bloedsuikerspiegel weer op peil te brengen (bijv. Dextro Energy).
Blijf je er heel veel last van houden, neem dan eens contact op met een ineternist voor een zogenaamde vastenproef.
Succes!PS Diabeten hebben een hoge bloedsuikerspiegel. Het is dus logisch dat jij geen diabeet bent.
Reageren