Zoeken Vraag het forum

Suikerziekte?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,

Als je bloedsuiker de hele dag te laag is? Kan je dan ook suikerziekte hebben? Of is dat alleen als die te hoog is?
    Mijn bloedsuiker schommelt tussen de 4-5 de hele dag (moest het bijhouden). Ook na maaltijden en ervoor is het dat. Als ik echt in een dipje zit, dan zit ik zelfs oo de 2-3mmol.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ook dat zou op diabetes kunnen wijzen, of op te weinig eten

Reageren
    Anoniem

dat zou zeker ook op te weinig eten kunnen duiden, maar zit bij een diëtiste en eet 3 grote maaltijden en 3 tussendoortjes altijd. Dus Inprincipe zou dat goed moeten zitten.

Reageren
    John (moderator)

Dan zal het inderdaad niet aan het eten liggen…

Reageren
    Anoniem

@Tandor nee. Alhoewel ik liever dat had gehad dan mogelijk suikerziekte.

Dankuwel voor de snelle reactie ininegeval!

Reageren
    Catootje

Voor een stabiele bloedsuikerspiegel is het beter om te zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Beter dus ook geen stapels brood met een beetje beleg maar een andere verhouding, zoals een omeletje, maaltijdsalade, maaltijdsoep, peulvruchten enz. met een kleinere hoeveelheid brood. Snelle suikers en zeker een los koekje, fruit enz kan pieken en dalen geven in je bloedsuikerspiegel. Ligt dan aan het moment van meten hoe hoog de waardes zijn. Oplosbare vezels zijn goed voor je darmen en helpen ook voor een goede bloedsuikerspiegel.
    Verder helpen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren voor een goede bloedsuikerspiegel en verbetering van de insulinegevoeligheid. Denk aan stoffen als magnesium, zink, chroom, vitamine B en D en omega 3.

Reageren
Reageer op: Suikerziekte?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.