Zoeken Vraag het forum

Body stress release

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Syl

Wat herken ik mij in al die problemen. Sinds ik bij die man kom (en hij is aangesloten en proffesioneel) heb ik alleen maar klachten. Ik ben moe, huilen, paniekaanvallen, depressief. Heb inmiddels 8 behandelingen gehad. Voor mij werkt het dus blijkbaar ook niet.. hopelijk trekken de klachten wel weg, want het is zo extreem dat ik anti depressiviteit overweeg…

Yolanda

In hoeverre verschilt bsr van osteopathie. Daar gaan ze ook uit van het zelfhelende vermogen van het lichaam.

Reageren
    piewie

Ik overweeg ook best maar weet er weinig van. Welke plekken op je lichaam worden behandeld, of hangt dat van je klachten af? Ik heb al maanden last van mijn heupen en het is geen slijtage volgens de huisarts. Ik denk dat het tms volgens dr. Sarno is.
    Is bsr hier een oplossing voor denken jullie?

Reageren
    piewie

Hoe werkt bsr? Is het een soort massage en op welke plekken van je lichaam gebeurt dit,?
    Of hangt het af van je klachten. Ik heb al vele maanden last van pijn in mijn beide heupen. Vooral in bed als ik op mn zij lig. De huisarts kan niets aan mijn heupen vinden wat niet goed is en toch heb ik veel pijn. Ik denk dat het tension myositis syndroom is. Heeft bsr inijn geval zin om te doen?
    De pijn verplaatst zich soms naar de voet (en)

Reageren
    Nietje

Als het niet goed voelt, meteen stoppen.
    Ik had na eerste 2 BSR behandelingen juist verergering van lichamelijke pijnen, maar dat vond de therapeute normaal, dus dan ga je weer. Dat had ik niet moeten doen.
    Na 3e behandeling kreeg ik vreselijke lichamelijke krampaanvallen tot in borst aan toe. tot mijn man ambulance belde. Meteen gestopt met BSR en naar hoogstaande chinese accupuncturiste gegaan. Mijn gehele systeem was heel zwaar ontregeld. Accupuncturiste heeft nog nooit zoveel naaldjes bij iemand moeten plaatsen als bij mij, Maar knapte daar van op.
    De BSR therapeute wist als reactie alleen maar dat dit inderdaad wel eens als reactie kon voorkomen. Maar wist niet dat accupunctuur dan het effect kan terugdraaien.

Reageren
    Nietje

Ik had een gelijksoortige reactie. Een zeer goede chinese accupuncturiste heeft het bij mij weer hersteld.

Reageren
    Nietje

Ik zou deze vraag stellen aan zowel een haptonomie- en ook aan BSR-therapeut. Als het goed is geven ze hetzelfde antwoord. En dan weet je zeker wat wel of niet goed is.

Reageren
    Nietje

Mijn devies en levensmotto: bij twijfel nooit doen. Want als het fout gaat weet je dat je het intuitief al aanvoelde. Als je er echt zeker van bent kan je gaan.

Reageren
    Jo

Niet wetenschappelijk aangetoond!
    Wanneer je zoekt naar wetenschappelijk onderzoek gericht op BSR, dan blijft Google angstvallig stil. De benadering lijkt toch vooral te zijn ontstaan door te experimenteren, om vervolgens voort te bouwen op positieve ervaringen van deelnemers. Daar is in principe niets mis mee, maar het placebo-effect zou dus wel een rol kunnen spelen (zoals eigenlijk altijd het geval is). Het risico hiervan is dat er te weinig aandacht is voor de werkelijke oorzaken en factoren die de klachten in stand houden. Niemand is op zoek naar een tijdelijk effect. Citaat uit publicatie van jos nierop.

Reageren
Reageer op: Body stress release
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.