Zoeken Vraag het forum

Stress

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hi, ik heb nu paar weken last van stress gehad. Nu is alles opgelost waar ik stress over had. Maar heb nog steeds last van lichamelijke klachten, zoals drukkend gevoel op mijn borst waardoor ik niet zo goed kan ademen. Ook heb ik last van slappe armen en af en toe duizeligheid. Hoelang kan ik hier last van houden? Ik neem veel rust en ook slaap ik goed, maar toch hou ik deze klachten. Wat kan ik er tegen doen?

9 reacties
    Reageren
    Suzan

Hoi,

Het klinkt als (onbewuste) hyperventilatie.
    Een fysiotherapeut kan je helpen om je bewust te worden van je ademhaling en zo de hyperventilatie te doorbreken met ademhalings en ontspannings oefeningen

Reageren
    Anoniem

Kan dat in 1 behandeling opgelost worden?

Reageren
    Suzan

Nee,daar kun je wel maanden mee bezig zijn….

Reageren
    Catootje

Je kan het wat ondersteunen met natuurlijke middelen. Sowieso zorgen voor volwaardige voeding. Misschien een paar voedingssupplementen. Bij stress verbruikt je lichaam meer en worden voedingsstoffen slechter opgenomen. Zijn ook rustgevende kruiden en bloesemremedies. Je kan ook denken aan yoga of tai chi. Op het moment misschien wat lastiger omdat allerlei cursussen afgelopen zijn.

Reageren
    Anoniem

Gaat het vanzelf over?

Reageren
    John (moderator)

Als je niets aan de stress doet gaart dat niet vanzelf over

Reageren
    Anoniem

Kunnen kalmeringsmiddelen helpen om die klachten weg te nemen?

Reageren
    Anoniem

Want ik stress nu vanwege die klachten, dus als die klachten weg zijn, stress ik niet meer

Reageren
    Suzan

Het heeft weinig zin om klachten met medicatie te onderdrukken,daarmee verdwijnt de oorzaak niet.
    Je blijft dan dus afhankelijk van medicijnen.
    Je kunt beter de oorzaak aanpakken.
    Kalmeringsmiddelen zijn geen snoepjes,maar over het algemeen medicijnen met een verslavende werking…..
    Die zet je pas in nadat je andere dingen hebt geprobeerd en dat niet afdoende is,niet omdat het een makkelijke oplossing is.
    Dus als ademhalings en ontspanningsoefeningen en het eventueel psychologische hulp bij de oorzaak/reden van de stress na langere tijd geen effect hebben.
    Je kunt beter met je klachten naar de huisarts gaan en daar een plan van aanpak mee maken.
    Daar heb je meer aan dan allerlei dingen bedenken waarmee je eigenlijk de makkelijkste weg wilt kiezen zonder echt je probleem op te lossen.
    Je zult toch zelf moeite moeten doen om er van af te komen. En dan bedoel ik iets meer moeite dan via een forum om hulp vragen,dus echt fysiek aan de slag gaan.

Reageren
Reageer op: Stress
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.