Zoeken Vraag het forum

Hormonen slikken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Eva

Dag Allen,

Ik heb een vraag over hormonen slikken. Ik ben zelf geboren als man maar draag sinds mijn zesde al vrouwenkleren. Begon als een verkleedpartijtje maar nu is jet dagelijkse kost. Ik merk ook dat ik het fijner vind als mensen me met zij en Eva aanspreken, maar ik heb mezelf nooit gezien als transgender. Dit kan komen doordat ik in mijn jeugd nooit de ruimte heb gehad om ermee bezig te zijn (wat zo is). Nu heb ik besloten om te sparen voor het laseren van mijn baard maar sindskort besluipt mij een nieuwe gedachte. Ik zou graag wat meer vrouwelijke vormen willen hebben. Ik vroeg me af of er bij het slikken van hormonen ook zo’n gigantische psychologische weg gevolgd moet worden of dat dat gewoon kan (ik zie pillen aangeboden worden op de online markt maar las net op fora dat die niet perse betrouwbaar zijn). En mocht er idd zo’n proces aan vast zitten, zou men dan plastische chirurgie aanraden? Ik ben zelf geen fan van die lange psychologische weg mede omdat ik een vriendin heb die de transitie nu maakt maar dat heeft haar 6 jaar aan onderzoek gekost en ik vind dat persoonlijk te duur en onnodig lang.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het is toch iets ingewikkelder dan alleen maar hormonen slikken. Er zit inderdaad altijd een psychologisch aspect aan. Maar dat duurt tegenwoordig niet meer zo lang. Ik raad je in ieder geval dringend aan om geen illegale middelen via internet te kopen. Dat kan levensgevaarlijk zijn… Ga om te beginnen naar de huisarts en bespreek het met hem/haar

Reageren
Reageer op: Hormonen slikken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.