- Anoniem29 augustus 2016 om 12:12
Hallo allemaal,
Afgelopen week ben ik naar de huisarts geweest, omdat ik erg pijnlijke borsten heb. Normaal heb ik last van mijn borsten voor de menstruatie, maar nu heb ik ineens constant last van mijn borsten.
Mijn huisarts zei dat ik voor de zekerheid een mammografie moet ondergaan.
Nu wil ik graag weten of je ook mag kiezen voor echografie? Ik ben over een half jaar 30 en ik las ergens als je onder de 30 jaar ben, dan moet je een
echo laten doen.Alvast bedankt!
9 reactiesReagerenAnoniem29 augustus 2016 om 12:24Echografie is veel duurder.
Reageren
Als na mammografie borstkanker niet kan worden uitgesloten, wordt alsnog echografie uitgevoerd.John (moderator)
29 augustus 2016 om 16:32Dat is afhankelijk van de reden van het onderzoek en de klachten die aaanwezig zijn
ReagerenAnoniem29 augustus 2016 om 18:02Bedankt voor jullie reactie. Dus tijdens het gesprek mag ik niet zelf kiezen voor een echografie?
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2016 om 18:09Bespreek het gewoon. Je hoort dan zelf of het mogelijk is of niet.
ReagerenAnoniem29 augustus 2016 om 19:48Stel dat het een mammografie wordt, dan wil ik gewoon weigeren hoor.
Ik weet nou niet of je behandeling mag weigeren?
Dan weet ik dit alvast
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2016 om 21:37Je mag zeker weigeren.
Reageren
Maar het kan wél consequenties hebben..Anoniem29 augustus 2016 om 22:23Wat voor consequenties?
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2016 om 22:33Als je het aanbevolen onderzoek weigert, kan het betekenen, dat een aandoening of ziekte niet kan worden gevonden en er dus ook geen behandeling wordt uitgevoerd.
ReagerenAnoniem30 augustus 2016 om 11:52Zij hebben gekozen voor echografie, omdat ik nog jong ben zeiden zij.
Reageren
Ik was erg blij!!!