Zoeken Vraag het forum

erg pijnlijke tepels

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hoi ik weet dat hier al meerdere onderwerpen over zijn maar kan hier niet op reageren.
    ik heb sinds een week erg last van mijn tepels heb de juiste bh maat dus daar kan het niet aan liggen.
    heb wel het gevoel dat mijn borstel lichtelijk groter zijn.
    ook slik ik sinds mei een andere pil (huisarts wisselt nogal met merken) ben ik juni voor het laatst seksueel actief geweest alleen wel onveilig (weet het erg dom).
    ben sinds die tijd wel maar een dag per cyclus ongesteld.
    hoop dat iemand iets weet kan me niet voorstellen dat ik zwanger ben dan had ik al een buik moeten hebben lijkt mij.
    wilde het eerst via deze manier proberen voordat ik mijn huisarts bel heb een mannelijke huisarts en ga daar dus liever niet heen met dit probleem.

alvast bedankt

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe oud ben je?
    Waarom wisselt de huisarts nogal met merken? Normaliter heb je alleen de eerste keer een recept nodig van je huisarts en daarna niet meer.In principe krijg je dan via de apotheek dezelfde pil.

Reageren
    Anoniem

ik ben 27 gebruik de pil al sinds mijn 12e ivm erge buikpijn
    eerst Microgynon 30
    daarna 1 waar ik de naam niet meer van weet
    daarna levonorgestel
    nu ethinylestradiol/levonorgestrel sandoz 0,03/0,15
    van de 1e 3 waren de pillen wit deze zalm kleurig

waarom de huisarts/apotheek hiervan wisselt weet ik niet de apotheek zegt dat het gewoon hetzelfde is.
    denk zelf dat ze wisselen omdat het goedkoper is ofzo.
    geloof zelf in ieder geval niet dat het hetzelfde is.
    Ik ben sinds die pil nl ook misselijk, down en moe en huil om de stomste dingen met films enz
    lees ook meerdere slechte dingen over deze pil dus overweeg er gewoon mee te stoppen.

Reageren
    John (moderator)

ethinylestradiol/levonorgestrel sandoz 0,03/0,15 is qua werkzame stof gelijk aan de microgynon 30

Apotheken moeten van de ziektekostenverzekeraars zoveel mogelijk generieke middelen verstrekken omdat die goedkoper zijn. De werkzame stof is altijd hetzelfde. Alleen de hulpmiddelen die in de pil zitten kunnen verschillen en klachten veroorzaken. Het is een veel voorkomend probleem met de pil. Vraag aan je huisarts een recept voor de microgynon 30 en laat de de huisarts “medische noodzaak” en “Specialite” op het recept vermelden. Dan krijg je weer het merkmiddel.

Reageren
    Anoniem

dank je ga dit zeker doen

Reageren
Reageer op: erg pijnlijke tepels
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.