- Elise25 mei 2013 om 19:19
Hallo, ik ben een meisje van 15 jaar oud. ik ben al een heel eind door de puberteit heen(ik ben al helemaal uitgegroeid). ik heb nu sinds een poosje een knobbel in mijn rechterborst. het is een hard dingetje,een soort van knikker, ongeveer 4-5 cm doorsnee(het neemt bijna 1/3 van mijn borst in beslag) en ik kan hem heen en weer bewegen. het is maar in een borst, en die borst is ook net iets groter dan de andere.het doet geen pijn, behalve als ik er aan zit en als ik erop lig(met slapen) ik heb al op een hoop sites gezocht, maar ik kan niet echt vinden wat het is. ik denk niet dat het van de groei komt, want ik heb een grote maat 85C. ik vind het een beetje een vervelend onderwerp om over te praten, weet iemand wat het is en wat ik moet doen?
o ja, ik wordt over een week ongesteld en ik slik de pil(door te hevige menstruatie) als dat er toe doet 🙂
groetjes,4 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 mei 2013 om 19:55Elise,
Op de eerste plaats ben je nog lang niet door je puberteit heen. Je zit er nog steeds midden in!De knobbel kan een verdikking van melkklierweefsel, een fibroadenose (een knobbel door wildgroei van bindweefsel)zijn of een groeischijf. Als je last hebt van een groeischijf wil dat niet per definitie zeggen dat je borst veel gaat groeien hoor.
Ik denk dat het goed is om toch maar even bij de huisarts langs te gaan.
Reagerenkim26 mei 2013 om 20:50hoi meisje ik ben 22 en ik heb er ook last van en ben al naar mijn dokter geweest en ze zei dat het een onstoken klier is of een kiste maar met een operatie kan het verwijderd worden ik heb nu sinds kort nog meer knobeltjes erbij en maak je niet ongerust kanker zal het niet zijn
ReagerenElise2 september 2013 om 16:23Hey even een update,
Reageren
ik ben naar de huisarts geweest, het was een adenome van 4 bij 6 cm, ze hebben een bioptie gedaan en het is operatief verwijderd 🙂John (moderator)
2 september 2013 om 17:02Beste Elise,
Reageren
Gelukkig dat het is opgelost.