- Mommy121 mei 2013 om 13:25
Ik heb al heel lang pijnin mijn (voor mij) linkerborst. Ben hiervoor ook al eens op een echofoto geweest maar toen is er gelukkig niets gevonden.
Het zijn soms steken, soms een soort (hart)kloppingen die ineens komen en gaan en vaak een koude drukkende pijn.
Het voelt fijner als er een koude hand opligt of een koud doekje.
Mijn borsten hangen heel erg (zijn niet heel groot) en zijn bovenin leeg. Een soort theezakjes idee dus. Bovenin ter hoogte van het hart zit dus de pijn, in mijn gevulde borst niet.
Zonder bh is de pijn alleen maar erger. Met bh heb ik het nu ook steeds vaker. Dit houdt de hele dag aan.Wat kan het zijn .. Ik lees wel eens over borstlifting, zou dit helpen? En is er een vergoeding mogelijk bij deze klachten.
6 reactiesReagerenMommy122 mei 2013 om 05:01Wat jammer dat ik geen reacties krijg.
ReagerenEmma22 mei 2013 om 16:31Mommy122 mei 2013 om 17:21Sorry, ik zat er gewoon een beetje mee in mn maag.
Ik ben 27 en moeder van 3 kindjes van 4, 2 en 1.
ReagerenPien22 mei 2013 om 17:27Hai mama van 3,
wat bedoel je met ‘lege’ borst? Dat er geen melk meer in zit of helemaal geen borstweefsel? Kun je je vraag iets duidelijker stellen? Ik denk dat je dan ook meer antwoorden krijgt. Ben je al eens naar de HA geweest me jouw klacht?Pien
ReagerenMommy122 mei 2013 om 18:37Geen borstweefsel bedoel ik. Het is geen stevige borst meer, bovenaan plat en leeg en onderaan ‘hangt’ mijn borst. Borstvoeding heb ik nooit gegeven.
De pijn zit in het platte gedeelte, steken, een koud drukkend gevoel.
De ha heeft me eens doorgestuurd voor een echofoto, alles was goed toen.Ik heb een plaatje van google geprobeerd toe te voegen.
Reageren
Al zijn mijn borsten wel een stukje kleiner. [img size=176]http://www.dokter.nl/media/kunena/attachments/legacy/images/borstlifting_6.jpg[/img]John (moderator)
22 mei 2013 om 20:01Beste Mommy1
Omdat je borst is uitgezakt, is het mogelijk dat de doorbloeding niet optimaal is. Bovendien kan door het zakkende gewicht een irritatie ontstaan van de borstklieren.
Een operatie kan helpen. Ga hiervoor in eerste instantie naar de huisarts. Hij zal een verwijzing geven voor de chirurg. Als de lichamelijke klachten gegrond zijn kan de chirurg een aanvraag indienen bij de ziektekostenverzekeraar. Die zal bepalen of vergoeding aan de orde is.
Reageren