Zoeken Vraag het forum

Puffy tepels

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Wes

Beste heer/mevrouw

Ik ben een jongen, 16 jaar. Ongeveer een jaar geleden kreeg ik rare schijfjes in mijn beide tepels, en ook mijn tepels werden zacht en dikkig. Inmiddels zijn die schijfjes verdwenen, maar mijn tepels zijn nog steeds zacht en dikkig. Dit gaat alleen weg als ik het koud heb of net uit de douche kom. Ik ben zelf niet dik en heb een normaal postuur.

Wat kan ik hiertegen doen?

🙁

Alvast bedankt voor uw hulp!

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Beste Wes,

Tepels horen zacht en iets opliggend te zijn.
    Als je het koud hebt of net onder de douche vandaan komt zijn je tepels harder en wat spitser.
    Dat is volgens mij heel normaal. Tenzij ik je vraag niet goed begrepen.
    Probeer in dat geval om het iets nader te omschrijven.

Reageren
    Wes
    Wes

Is er iemand die me kan helpen

Reageren

Gynecomastie (gynaecomastia van het Griekse gyne ‘vrouw’ en mastos ‘borst’) is de ontwikkeling van abnormaal borstweefsel bij mannen.

Lees verder/Bron:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Gynecomastie

Reageren
    Wes

En wat kan ik hier tegen doen? Gaat het zelf weg?

Reageren
    Roos

Hai, in veel gevallen trekt dit vanzelf weer weg ja, maar ik heb ook gelezen dat jongens het operatief hebben laten verwijderen. Je zou een afspraak met je huisarts kunnen maken zodat hij een diagnose kan stellen.

Groetjes

Reageren
    anoniem2

Je bent nog maar, 16 jaar man ( puberteit ) hoe vaak moeten we dat nog zeggen. Maar als je zulke tepels hebt is dat wel erg ik zou met mensen gaan praten. Ik zit zelf op fitness en heb al 1 jaar ervaring als je eenmaal traint worden je borsten en tepels strakker. Ik ben 18 jaar en wil die tepels ook wat kleiner maken. Wat jij hebt omschreven is precies wat ik heb

Reageren
Reageer op: Puffy tepels
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.