Zoeken Vraag het forum

pijnlijke borsten en zeer gevoelige tepels !!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniemC

Hallo,

Ik heb een vraagje.
    Ik heb in maart of april 2012 voor de laatste keer de prikpil gespoten en sinds dien niet meer, nu ben ik sinds augustus/september niet meer ongesteld geweest. Maar wel onveilig seks gehad (niet in mij klaargekomen), al weet ik dat voorvocht voldoende kan wezen.
    Ik heb nu sinds ongeveer 3 weken, erg last van mijn borsten. Het voelt een beetje alsof ze groeien, volgens mijn vriend zijn ze wel wat voller geworden, en ook ik heb dat idee wel.
    En me tepels zijn ook zeer gevoelig. Ik ben 22, dus groeien doen ze naar mijn weten niet meer (helaas) !!
    Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?
    Ik voel geen knobbels of iets in die richting, ze zijn wel gespannen en kan er amper op liggen.
    please help me !! :((

4 reacties
    Reageren
    ErvarenMoeder

Ik raad je aan om een zwangerschapstest te doen. Als je zwanger bent dan pas gaan je borsten pijn doen, opzetten (groeien) en kun je er niet op liggen.

Reageren
    anoniemC

Ik heb in het verleden wel veel zwangerschapssymptomen gehad, en tests gedaan maar keer op keer negatief. Maar zere en opgezette borsten heb ik nog nooit gehad. Je ziet me aders ook iets duidelijker, zelfs tijdens lopen of rennen van bijv de trap af doet echt zeer. De kleinste aanraking is al gevoelig. Zijn dit dan ook symptomen van zwangerschap?

Reageren

Ziekte van Paget (van de huid) is een vorm van borstkanker die zich in de opperhuid uitbreidt en daarbij de huidcellen verdringt. Dit presenteert zich vooral bij de tepel in de regel aan 1 kant, en lijkt soms bedrieglijk op eczeem met roodheid, schilfering, soms uitvloed of intrekking van de tepel. Regelmatig is er ook een knobbel in de borst te voelen:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Paget_%28tepel%29

Reageren
    M

Ik heb precies hetzelfde met het traplopen en de aders en de aanrakingen. Maar bij mij is het onmogelijk dat ik zwanger ben omdat ik nog maagd ben. Ik heb nu echt al bijna 2 weken er erg last van. Normaal heb ik er een beetje last van voor mijn menstruatie 2 dagen ofzo maar nu is mijn menstruatie al 2 weken geleden en het blijft maar…..

Reageren
Reageer op: pijnlijke borsten en zeer gevoelige tepels !!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.