Zoeken Vraag het forum

rode pijnlijke plek op linkerborst

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Hallo allemaal,

Ik ben een meisje van 15 jaar en vandaag merkte ik dat mijn linker borst erg veel pijn deed. Toen ik even nader bekeek of er iets zat vond ik een rode plek naast mijn tepel. Het lijkt een beetje op een muggenbult. Ik dacht dat misschien iemand er tegenaan gestoten was, maar de pijn is nu wel heel erg. Lopen, ademhalen en bewegen doet al pijn. Zelfs als ik stil lig doet het best veel pijn. Heeft ieman misschien enig ideewat het zou kunnen zijn en moet ik hiermee naar de dokter?
    Mvg anoniem

9 reacties
    Reageren
    Jans

Kan het een puistje of ingegroeid haartje zijn?

Reageren
    Anoniem

Ben vandaag naar de dokter geweest, het is een ontsteking. Ik krijg daarvoor een antibiotica kuur voor 10 dagen en heb bloed moeten laten prikken. hopelijk is het snel over

Reageren
    Lola

Wat voor ontsteking? Hoe noemde hij het? En welke antibiotica slik je?

Groetjes

Reageren
    anoniem

Mijn dokter noemde het een onderhuidse bacteriële infectie, maar verder geen officiële naam. Ik krijg nu flucloxacilline 500 mg, 4 pillen per dag voor 10 dagen.

Reageren
    Jans

Ok, en nu hopen dat het aanslaat, maar dat zal wel. Toch vreemd dat een meisje van 15 zonder aanleiding een onderhuidse bacteriële infectie heeft.

Beterschap.

Reageren
    anoniem

Ja dat vond ik ook. En de dokter ook, vandaar dat ze bloed hebben afgenomen. Het kan zijn dat mijn borsten oor een bepaald hormoon te veel melk produceren en dat daardoor die infectie is ontstaan. De uitslag krijg ik morgen

Reageren
    Mara

Een meisje van 15 dat teveel melk produceert? Ben je in verwachting dan? Wat een vreemd verhaal. Houd je ons op de hoogte?

Groetjes Mara

Reageren
    anoniem

Nee, ik ben niet in verwachting. Ben nu doorgestuurd naar de mammapoli, want ik hoor inderdaad geen melk te produceren. Nu nog afwachten
    Groetjes

Reageren
    Lola

Hai, houd je ons op de hoogte?
    Groetjes

Reageren
Reageer op: rode pijnlijke plek op linkerborst
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.