Sinds een paar weken heb ik continue pijn aan mijn linker zijkant borst en heb het idee dat mijn oksel ook zeer doet, het is vooral in de ochtend en op mijn buik slapen geeft ook een vervelende pijn. De pijn is ook vooral als ik de borst aanraak. Ook het dragen van een bh zorg ervoor dat de pijn erger word. De huisarts had het over syndroom van tietze, maar ik voel me er helemaal niet oké bij. Is dit voor iemand bekend?
Ik heb ook meerdere keren een periode gehad dat ik een pijnlijke borst had.
Mijn huisarts laat dan altijd een mammografie maken, hoewel ze er zelf niets van verwacht en niets ziet aan de borst en ook niets voelt.
Ze doet dit puur ter geruststelling voor de patiënt.
Ik zou dus terug gaan en om een mammografie vragen.
Eigenlijk mag de huisarts dat niet doen, onnodige onderzoeken aanvragen.
Hierdoor moeten patiënten ,die echt een onderzoek nodig zijn, langer wachten en het kost ook onnodig geld.
Het kan dus heel goed dat andere huisartsen hier niet in mee gaan.
Misschien moet ik mijn reactie iets nuanceren, het lijkt nu alsof ik 100 keer een mammografie heb laten maken en dat is niet het geval
In 2012 heb ik een mammografie en echo gehad omdat ik een pijnlijke borst had. De huisarts zag en voelde niets maar wilde wel een mammografie om gewoon echt zeker te weten dat er niets was.
Nu voel ik al maanden een verdikking aan de onderkant van mijn linkerborst. Elke dag als ik me inzeep onder de douche voel ik dat. Ik ben daar afgelopen zomer mee naar de huisarts gegaan en zij heeft het bekeken en onderzocht maar voelde niets geks. Ook deze keer wilde ze een mammografie voor de zekerheid, al is het maar om jou gerust te stellen waren haar woorden.