verdikking tepelhof

"/> verdikking tepelhof - Medische Forum - Dokter.nl

verdikking tepelhof

Online ZorgZus

Hallo,

Even het verhaal schetsen: ik ben een jongen van 25 jaar en een aantal jaar geleden had ik een periode last van enorme jeuk aan mijn linkertepel(hof). Na een hele tijd gekrabt te hebben ben ik hier toen mee naar de huisarts geweest. Die zei dat het irritatie was en had me een zalfje meegegeven, maar dat ik voor de zekerheid een echo moest laten maken. Op deze echo was naast een minimale hoeveelheid klierweefsel niks te zien. Geen cysten, maligniteit of iets dergelijks.

Nu, de jeuk is toen vrij snel verdwenen maar door al het krabben was mijn tepelhof precies wel wat 'opgezet' of verdikt en niet meer identiek aan mijn rechtertepel. Dit is tot op vandaag nog steeds zo en ik heb me er eigenlijk nooit vragen bij gesteld (heb ook nergens last van). Online heb ik iets gelezen als 'lichenificatie' waardoor de huid dikker kan worden door veelvuldig krabben dus misschien is het dat wel.

Ik vraag me nu wel af of die verdikking ooit nog zal weggaan. Onlangs merkte ik ook dat er miniscule zwarte puntjes op mijn tepelhof zitten die er niet afgaan. En als ik heel goed kijk zie ik soms ook hele kleine witte puntjes (weet niet of het talg of schilfertjes zijn). Kans is groot dat dit al een aantal jaar zo is maar dat het mij nu gewoon opgevallen is met dit nog eens van dichtbij te bekijken. Wat zou ik hiermee kunnen doen?

Reageer

Dan zul je daarmee toch naar de huisarts moeten gaan en ernaar laten kijken

Reageer
Reageer op: verdikking tepelhof
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif