Zoeken Vraag het forum

Borsten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Niks aan de hand en niks om bezorgd over te zijn

John (moderator)

Melkklieren zijn altijd te voelen

Reageren
    Alias

Oke en die kan aan een kant iets meer voelbaar zijn liggend? (Staand voel ik niks)

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan. en je moet ze dus NIET liggend controleren. Dat is fout.

Reageren
    Alias

Maar hoezo niet liggend als ik vragen mag?

Reageren
    John (moderator)

Omdat het fout is en je dingen kunt voelen die niks met je borsten zelf te maken hebben. het moet gewoon NIET liggend!

Reageren
    Alias

Oke dus als ik op de wijze van u het heb gedaan en niks voel? Is t gewoon prima. En ja klopt als ik met mijn kleine cup lig voel ik veel dingen

Reageren
    John (moderator)

Dan is het prima en niks aan de hand

Reageren
    Alias

John hoe komt u er eigenlijk op dat t liggend niet mag, is dat wat u vind of wat er algemeen gezegt is?

Reageren
    John (moderator)

Ik heb je een link gestuurd van de website van de huisartsen, waar duidelijk staat hoe dat onderzoek gedaan moet worden. En dat is dus niet wat ik vind of wat er algemeen een wordt gezegd, maar DE methode om de borsten zelf goed te onderzoeken.

Reageren
    Alias

Hier staat toch liggend dat is die site van u

Reageren
    Alyssa

In de link staat staand onder de douche…..

Reageren
    John (moderator)

Ga voor een spiegel STAAN
    Laat uw armen ontspannen langs uw lichaam hangen.
    Kijk goed naar uw borsten. Neem daar rustig een paar minuten de tijd voor.
    Kijk naar de vorm. Meestal zijn uw borsten niet even groot.
    Let op de huid: zijn er velletjes, is de huid rood, zijn er deukjes of kuiltjes, is de huid bobbelig (sinaasappelhuid).
    Let op uw tepels: wat is de kleur, is een tepel naar binnen getrokken, zitten er korstjes of velletjes op.
    Leg uw handen daarna in uw nek.
    Kijk opnieuw naar alle punten die hierboven staan: vorm, huid en tepels.

En ja zou het ook liggend kunnen doen, maar dan moet het op een andere manier. Bovendien kun je dan dingen voelen die niet direct met je borsten te maken hebben zoals je zelf al hebt ondervonden.

Reageren
    John (moderator)

Mensen met een kleine cupmaat, doen dat beter staand omdat je anders veel sneller onderliggend weefsel op de borstkas gaat voelen wat dan weer niets met de borsten zelf te maken heeft

Reageren
    Alias

Danku heel duidelijk!

Reageren
Reageer op: Borsten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.