Zoeken Vraag het forum

Borsten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Alias

Sorry zie t antwoord nu pas.

John (moderator)

dat klopt helemaal

Reageren
    Alias

Ik probeer mijn risico zo min mogelijk te maken. Omdat mijn moeder borstkanker heeft ben ik heel erg bang voor een hoog risico (terwijl zij de enige in de familie is) ze is ook al getest op het gen dat heeft ze niet. Ze is 47. Is mijn kans groter of is dat pas als er meerdere familieleden t hebben?

Reageren
    John (moderator)

Er is geen sprake van erfelijkheid bij je moeder, dus nee heb je niet meer risico

Reageren
    Alias

En zeer dicht klierweefsel? Is dat erfelijk?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou ik eerlijk gezegd niet weten.

Reageren
    Alias

John moeten borsten hetzelfde aanvoelen?

Reageren
    John (moderator)

Nee dat kan verschillend zijn

Reageren
    Alias

Heb aan me borsten wel wat gevoeld ze voelen eigenlijk hetzelfde alleen aan de bovenkant net bij mijn tepel is de ene borst voel ik een harder plekje. Bij de andere borst voel ik ook een plekje daar alleen minder hard. (4 maanden geleden nog een echo gemaakt) zit wel in me ovulatie en heb een map geslikt.

Reageren
    Alias

Moet wel erbij zetten de borst waar ik t plekje meer voel is wel wat opgezetter.

Reageren
    Alias

En ik heb wel gelegen op bed en toen gevoeld zo staand voel ik niks maar ik heb een kleine cup kleine b dus alles is goed voelbaar

Reageren
    John (moderator)

Ik heb je een link gestuurd waarin je lezen kunt hoe je de borsten moet controleren…

Reageren
    Alias

Ik heb ze gecontroleerd? Ik zeg alleen boven me tepel aan een borst is iets harder, bij de andere borst voel ik ook iets op die zelfde plek alleen minder hard

Reageren
    Alias

Maar me borsten zijn wel wat gevoeliger en opgezet omdat ik een map had geslikt en mijn ovulatie

Reageren
    John (moderator)

Dat doe je dus niet liggend ..
    Links en rechts hoeft niet hetzelfde aan te voelen. Daar kan verschil in zitten

Reageren
Reageer op: Borsten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.