Zoeken Vraag het forum

Fibroadenoom

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb al een lange tijd een knobbel in mijn borst. Maar aangezien ik nog heel jong was en het totaal niet zag zitten om naar de huisarts te gaan heb ik dit heel lang uitgesteld. Dit heeft een jaar lang geduurd, maar ik was er wel veel mee bezig. Borstkanker zit namelijk wel in de familie.  Enkele weken terug heb ik dan de stap genomen om naar de huisarts te gaan. Ik ging uit van het beste, gezien mijn leeftijd. Die stuurde mij door voor een echo en een dag later werd er een punctie afgenomen. Je komt dan ineens in een rollercoaster terecht, waar je zo snel mogelijk uit wilt stappen. Uiteindelijk bleek het gelukkig een fibroadenoom te zijn en dus goedaardig.

Nu zijn we een weekje verder en heb ik besloten om hem toch te laten verwijderen. Het hoort er niet en aangezien borstkanker in de familie zit voelt het gewoon niet fijn. Heeft iemand ervaring met het laten verwijderen van een fibroadenoom? Deed het pijn? Na hoeveel dagen kon je het normale leven weer oppakken? Ik heb dit ook al aan de arts gevraagd, maar ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen van mensen.

Daarnaast merk ik dat ik nu echt niet lekker in mijn vel zit. Constant ben ik ermee bezig. Ergens heb ik het vertrouwen in mijn lichaam verloren. Je lichaam die normaal helemaal naar behoren werkt heeft nu opeens een knobbeltje ‘gemaakt’. Ik merk dat het mentaal gewoon heel zwaar is. Ik huil best veel, zit totaal niet lekker in mijn wel en ben er eigenlijk constant mee bezig. IS dit normaal of moet ik hiermee naar de huisarts gaan? Eigenlijk wil ik namelijk eerst even de operatie afwachten om te kijken of dit gevoel verdwijnt.

Sorry voor dit lange verhaal, maar ik moest het even kwijt…

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Bespreek het inderdaad eens met je huisarts

Reageren
    Tis

Hoe is het verder afgelopen?
    Ik heb morgen een afspraak staan voor een echo.
    Het is +- 3cm groot.
    Ze denken een fibroadenoom.

Reageren
Reageer op: Fibroadenoom
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.